2012. 11. 12.

Öreg vas új gúnyában

A DB AG korábban szétvágta, mostanában azonban már inkább eladja a feleslegessé váló mozdonyokat. A tehetősebb magántársaságok pedig kapnak az alkalmon, ha jobb mozdonyok kerülnek terítékre, hiszen egy jó állapotú géppel, amely rendelkezik mindenféle engedélyekkel, könnyebb dolgozni.




Ezúttal az Mittelweser-Bahn, azaz az MWB flottájába került 140 761-8-as pályaszámú német „Einheitslok” öltött magára új, meglehetősen attraktív gúnyát. A fényezést Linzben, az ÖBB műhelyében végezték.
(fotó: Gleiswanze, forrás: DSO)

Az ötvenes években kifejlesztett mozdonycsalád tagjaként az 140 761-es meglehetősen későn, 1970-ben „született”. Elektromos berendezéseit az AEG (8684 gyári számon), míg a járműszerkezeti részeket a Krupp (5024 gyári számon) jegyzi. A gép 1970. március 25-én került a DB állagába és 1975-ig Oberhausen-Osterfeld Süd, majd Seelze (1975-1994), Frankfurt (M) 1 (1994-1999) és Mannheim (1999-2011) lett a honos telephelye. A gép az opladeni műhelyben 1995-ben és 2002-ben kapott főjavítást. A gazdasági válság miatt visszaeső teherforgalom okán szükségtelenné vált gépek között volt ez a masina is, így 2009. május 19-étől október 20-ig letétben volt, majd később ismét üzembe helyezték. Véglegesen 2010. november 3-án került letétbe, a DB AG pedig 2011. augusztus 1-jével törölte állagából. A tehervonati mozdony ekkor került át az MWB-hez, akik felújították és immáron új ruhában, 91 80 6 140 761-8 D-MWB pályaszámon állították forgalomba.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.