2013. 02. 13.

Tovább tart a vágányzár

A tervezettnél tovább tart a Berlin és Rostock közötti vasúti pályán bevezetett vágányzár, mert a munkák nem haladnak olyan ütemben, mint kellene. Szeptember óta tart a vágányzár a vonalon, eredetileg áprilisban már újra járniuk kellene volna a vonatoknak.




Az eredetileg tervezettnél tovább tart a vágányzár a Berlin és Rostock közötti vasútvonalon. A késés oka, hogy a Löwenberg-Nassenheide térségében végzett munkák alaposan megcsúsztak, így csak több hónapos késéssel adhatják át a pályát – de hogy pontosan mikor, az még nem dőlt el. Meg nem erősített hírek szerint várhatóan június-július környékén indulhatnak el újra a vonatok a pályán, addig marad a 2012 szeptembere óta fennálló rend, azaz a regionális járatok és az IC-k Schwerin felé tesznek kerülőt, a helyi utasokat pedig Birkenwerder, illetve Oranienburg és Rostock között buszok szállítják.

Vonatpótló autóbusz az oranienburgi állomás előtt. Tovább maradnak a gumikerekű járművek Berlin és Rostock között
(fotók: Halász Péter)

A tervek szerint a 196 km hosszú vasúti pálya 2014-ig teljesen megújul Oranienburg és Rostock között, 120 helyett 160 km/h-val közlekedhetnek majd erre a vonatok. A forgalmas tengeri kikötőhöz vezető sínpárokat az eddigi 18 tonnás tengelynyomás helyett 25 tonnás tengelyterhelésű vonatok is használhatják.  A projekt összesen 850 millió eurójába kerül a DB-nek.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.