2013. 04. 29.

Karlsruhei modell Potsdamban

Új közlekedési keretterven dolgozik az SPD potsdami szerevezete. A Mike Schubert frakcióvezető által jegyzett elképzelések szerint komolyan fejlesztenék a kötött pályás hálózatot Brandenburg tartomány székhelyén.

Akár „potsdami-karlsruhei modell” is lehetne a rendszer neve, amely az SPD közlekedésfejlesztési elképzelései között szerepel. A potsdami szervezet ugyanis tervei szerint összekötné a nagyvasúti vágányokat a városi villamosvasút vágányaival, így biztosítanák a villamosvasúti kapcsolatot az elővárosok felé. Különösen Caputh és Michendorf profitálhat ebből a tervből, ahol a villamosok – hasonlóan a többek között Karlsruhéban vagy Kasselben alkalmazott megoldáshoz az elővárosokban a nagyvasúti vágányokon közlekednének.
Ezen a vonalon jelenleg a DB Regio motorvonatai közlekednek, amelyek ugyan viszonylag közel, a városközpont közelében lévő főpályaudvarra érkeznek, azonban ez a kapcsolat a városi közlekedés felé átszállási kényszert jelen jelenleg.
A tram2000 blog a hír kapcsán megjegyzi: hasonló tervekkel már korábban is előálltak: legutóbb 2012-ben egy tervpályázatra nyújtottak be ilyet a berlini Technikai Egyetem részéről. Ez magában foglalta a környező vasútvonalak tramtrain rendszerbe való integrálását is.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.