2013. 07. 01.

Solarist vesz az ÖBB

A lengyel Solaristól vásárol új buszokat az ÖBB Postbus. Az osztrák vasút buszközlekedéssel foglalkozó leányvállalata a tavasszal határozta el többszáz új kocsi beszerzését és indították el a 150 millió euró értékű buszcsere-programot.




A Postbus progrmajának keretében összesen hétszáz új autóbuszt vásárolnak több gyártótól: a tenderen az EvoBus, a Solaris, az Iveco és a Temsa kapott lehetőséget a járművek szállítására. Az első konkrét rendelést ebből a keretszerződésből a Solaris kapta: 43 új járművet szállíthatnak a társaság számára.
A 2013 és 2017 között forgalomba álló új kocsik 12 méter hosszúak lesznek és hagyományos, de korszerű dízelhajtást kapnak majd. A kocsik akadálymentesek lesznek, utasterük természetesen klimatizált lesz. A járművek a városi és elővárosi forgalom számára kialakított változatban készülnek és a Solaris Urbino járműcsalád tagjai lesznek.

Igencsak csereérett MAN NL202-es a Postbus hütteldorfi garázsában. A kocsi még a régi Bundesbus – az ÖBB buszos cégének korábbi neve, amelyet a posta cégével való egyesítés előtt viselt – színeiben pompázik
(fotók: Magyarics Zoltán)

Az ÖBB és a lengyel buszgyártó együttműködése már több évre tekinthet vissza: 2009-ben tizennégy Solaris Urbino 10-es rendelésével kezdődött a kapcsolat és azóta a távolsági és az elővárosi forgalomban is számos lengyel gyártású kocsit forgalomba állított az ÖBB Postbus.
Az új buszokra igény bizony van: az osztrák viszonyokhoz képest meglehetősen öreg, sokszor magaspadlós kocsik kiváltása fontos feladat és egyben komoly fegyvertény is a szövetségi vasút buszos operátora számára.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Pici helyreigazítás:
    A Bundesbus egy viszonylag rövid (1988-1997) közjáték volt, lényegében egy irodányi népség, Koordinationsstelle hivatalosan. Legnagyobb fegyverténye az egységes fényezés volt. A BKSz-hez lehetne hasonlítani, bár az legalább közös bérletet tudott intézni. A Postbus mindig önálló maradt a Bahn-Bus-ra hasonlóan; utóbbi lényegében a hagyományos viszonylatait, többnyire vonatpótlások állandósulása, kis ráhordás is belefért (2004-ben külön cégként megszűnt, az ÖBB Postbus-ba lett integrálva).
    Tehát a Postbus nem a BB megszűnésekor egyesült a postával, hanem 1997-2000 között pont, hogy megszűnt mindenféle cégjogi kapcsolat a levélposta és a postabusz között. Kezdetben a Posta cégformáját megváltoztatták és a buszüzem külön leányvállalat lett, majd 2000-ben megalakult a teljesen önálló Österreichischen Postbus AG. 2005-től ÖBB-Postbus GmbH-ként az ÖBB csoport része.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.