2013. 07. 26.

Ismét elégedettséget mér a MÁV-START

A MÁV-START a következő két hétben hétezer kérdőívet oszt szét az utasok között annak felmérése végett, hogy a tavaly ősszel elkezdett járműfelújítási és szolgáltatásfejlesztési programja nyomán változott-e érzékelhetően az utasok véleménye. Csütörtöktől a vonatokon és az interneten keresztül lehet részt venni a közvélemény-kutatásban. Tavaly már volt egy hasonló, ám sok kérdést felvető kampány.

A  kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli. A kérdések egyebek között a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatosak.
A vasúttársaság  arra keresi a választ, hogy a tavalyihoz képest miben, hogyan, és milyen mértékben változott az utasok véleménye, a közvélemény-kutatás az összehasonlíthatóság érdekében minden paraméterében megegyezik a tavalyival. A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek, így minden típusú járműben biztosított a véleménynyilvánítás lehetősége.

2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra. A tavalyi felmérésről  szóló részletes írásainkat itt olvashatják.

Kiemelték, hogy ennek köszönhetően mára már több mint száz megújult kocsiban lehet utazni, ezek száma folyamatosan nő, az átalakítások idén is és jövőre is folytatódnak. A járműfelújítási program részeként három nagyobb és öt közepes befogadóképességű kerékpárszállító kocsit alakított ki a vasúttársaság, hogy az évről-évre növekvő számú biciklis utasok igényeinek megfeleljen.

A vasúttársaság közleménye szerint a szolgáltatások fejlesztései közül naponta több mint negyvenezer utast érint az ingyenes internetezési lehetőség az InterCity- és az elővárosi járművekben. Jelenleg már négyszázhúsz internetezésre alkalmas járművet közlekedtet a MÁV-START.

A menetrendi fejlesztéseknek köszönhetően Egerbe hat év után újra hét pár InterCity közlekedik, és a menetidő is csökkent. A békéscsabai vasútvonal óránkénti menetrendjének köszönhetően a csatlakozó mellékvonalak utasainak is bővültek a lehetőségei. Naponta négy vonattal több áll a lajosmizsei vonal ingázóinak a rendelkezésére, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak - olvasható a közleményben.

Az idei felmérés online változata a MÁV-START honlapján érhető el.

MTI, RegionalBahn információk

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.