2013. 08. 06.

Szerződtek a Škoda-csodákra

Aláírta a DB AG és a cseh Škoda a Bajorország számára épülő 109E sorozatú villamosmozdonyok és emeletes ingavonatok szállítására vonatkozó szerződést. 110 millió eurót, hozzávetőleg 33 milliárd forintot fektetnek a beszerzésbe.


Az új járműveknek 2016 decemberében kell forgalomba állniuk a München–Ingolstadt–Nürnberg viszonylaton közlekedő RegionalExpress-járaton, amelynek üzemeltetési jogát nemrégiben nyerte el a DB AG. A vonatokat a Škoda szállítja majd, akinek ez az első komolyabb németországi megrendelése. Leszámítva az NDK államvasútjának szállított „Knödelpresséket” (a DR-nél 230-as; a DB-nél 180-as sorozatú mozdonyok) általában ez az első nagy sikeres nyugaton a pilseni gyárnak.

A személykocsik meglehetősen hasonlítanak a Bombardier járműveire, pedig a Škoda építi majd őket

A DB AG tíz új ingaszerelvényt vásárol a szerződés szerint, amelyek öt betétkocsiból és egy vezérlőkocsiból állnak – ezeket szintén a Škoda szállítja és meglepő módon nem – a Németországban e területen eddig egyeduralkodónak számító – Bombardier. A kocsik menetrend szerint 189 km/h-s sebességgel közlekednek majd és nyomásállóak lesznek, hiszen a nagysebességű pályán a vonattalálkozásoknál komoly nyomáskülönbségek alakulhatnak ki.

A vonatokat a Škoda 109E sorozatú gépei továbbítják majd. A típusból a ČD vett húszat és a szlovák ZSSK vett a „lebutított” változatból kettőt
(grafika: Škoda Transportation)

A térfigyelő rendszerrel felszerelt személykocsik időszerű belső dizájnt kapnak majd, a vonaton több helyen lesz többcélú tér. Az ingázó és a szabadidős forgalom számára is megfelelő kialakítású vonaton összesen 705 ülőhely lesz (679 a másodosztályon, 26 az első osztályon) és mind az első, mindpedig a másodosztályú ülésekhez tesznek majd konnektort is a különféle elektromos kütyük (laptop, tablet, okostelefon) használatához.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Egyet nem értek: miért nem a Siemens cég jöhetett szóba?
    Fura ez, hogy nem hazai cégük nyertek a németeknél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, azért ez a trend már tavaly elindult: emlékezzünk csak az InnoTranson a PESÁ-val megkötött keretszerződésre. A DB AG meg alighanem tanult abból, hogy a Bombardier a Talent 2-esek közel öt év csúszással szállította le; a Siemens meg a Velaro D-vel nyűglődik... Ráadásul az igényeknek megfelelő vonatot legjobb esetben is csak két gyártótól lehetne beszerezni, ha a „hazaiban” gondolkodnak a németek.

      Törlés
    2. Azért a Škoda sem épp határidőre szállított a ČD-nek a 109E-kből. Igaz, az Elefántok, a szlovák meg az ukrán vonatok időben elkészültek.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.