![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgKLN_y2xrjzvxyScan9DIf8zAuSYYfWG1jK8cDd6GicogOf6IdIAeSuVRrN9vs5ncfFa0Dcfcsout4TTf_-4OXgH0_tYc5QW3eUhd_7pwcApie6wh1lVWrMDV5TCBV1J1F8wkX6jXo6e0y/s1600/ES64U4-awt.gif)
A Csehországból régiós hódító útjára indult AWT ma Európa egyik legnagyobb magánvasúttársasága, és bő 160 darabos mozdonyflottájában a közép-európai régió szinte minden meghatározó típusa előfordul. Bár felénk leginkább Búvárokról és egyéb, ex-csehszlovák masináiról közismert a cég, ezúttal egy régi-új típussal erősítenek: a Siemens három ES64U4 típusú gépet szállít az év végéig. A mozdonyok tervezett felhasználási területe Csehország, Németország, Ausztria és Magyarország, ennek megfelelően PZB/LZB illetve MIREL vonatbefolyásoló berendezéseket telepítenek rájuk. Az AWT minapi közleménye azt is megemlíti, hogy a cég döntését elősegítették a két MRCE Dispolok-tól bérelt ES64F4 típus (189-es sorozat) géppel szerzett kedvező tapasztalatok. (Ezen gépek bérléséről tavaly a RegionalBahn is beszámolt.)
A Railcolor.net fantáziarajza a narancsba öltözött Eurosprinterről - vajon milyen lesz a végleges dizájn?
(grafika: Michele Sacco / Railcolor.net)
(grafika: Michele Sacco / Railcolor.net)
A típusválasztás első hallásra kissé meglepő, ugyanis az EuroSprinter az itthon leginkább közismert formákban (ÖBB Taurus, azaz 1016/1116/1216 sorozatok, illetve MÁV/GYSEV 470-es sorozat) is bizony lassan másfél évtizedes konstrukció, a Siemens pedig 2010-től már az utóddal, a Vectron-családdal házal a vasúttársaságoknál. A magyarázat viszont nem is bonyolult: a Railcolor információi szerint a Siemens még négy raktáron lévő ES64U4 géppel rendelkezik. Ezek közül egyet vinne az egy darabos Vectron-rendelés mellett az osztrák CargoServ, a maradék három pedig az AWT kötelékébe kerül.
183 718, a raktáron lévő ES64U4-es gépek egyike Linzben
(fotó: Marco Sebastiani / Railcolor.net)
(fotó: Marco Sebastiani / Railcolor.net)
Magyarics Zoltán