2014. 01. 30.

Pályafelújítás a Hohenzollernbrückén

Egy hónapig jelentős korlátozásokra kell számítani a forgalmi kölni Rajna-híd környékén, a Hohenzollernbrücke térségében, mert a DB AG március 7-étől egy hónapig pályafelújítási munkákat végez. Jelentős korlátozásokra kell számítani a térségben.

A DB AG szeretné elkerülni a forgalmas rajnai átkelő, a Hohenzollernbrücke teljes lezárást, emiatt ütemezetten zárnak ki a forgalomból egy-egy vágányt és váltócsoportot a Köln Hauptbahnhof és Köln Messe/Deutz közötti szakaszon. Ennek ellenére komoly korlátozásokra kell számítani a munkák miatt, hiszen a „csúcsra járatott” hat vágányos átkelőn rendkívül sok vonat közlekedik: napi átlagban 1220 menetet bonyolítanak le a két állomás között.

Napi átlagban 1220 menettel Németország legforgalmasabb vasúti hídja a kölni Hohenzollenbrücke

Ez a vonatmennyiség komolyan igénybe veszi a vágányokat is, így valóban szükség van a pálya március 7. és április 7. közötti időszakra tervezett felújítására. A pályavasút, a DB Netz AG 11 millió euróért 14 váltót és összesen két és fél kilométernyi sínszálat cserél majd ki a munkák során. Ezekhez kapcsolódva a két szomszédos állomás, Köln főpályaudvara és Köln Messe/Deutz egyes vágányainak javítására is sor kerül.
A vágányzárak miatt a távolsági vonatok mintegy húsz százalékát kell elterelni vagy módosítani a menetrendjüket. A Berlin felé tartó ICE-k – az ICE 10-es vonalon – tíz perccel korábban indulnak majd. Az ICE 42-es vonal (Dortmund–Köln–Mannheim–München) esetében a vonatok nem érintik majd a főpályaudvart, hanem Köln Messe/Deutz állomás alsó vágányain állnak majd meg. Az IC 32-es vonal (Berlin–Hannover–Köln–Stuttgart) vonatai pedig mindkét irányban a Rajna jobbparti vasúton közlekednek, ezért kihagyják a megállásokat Köln Hauptbahnhof, Bonn Hauptbahnhof, Remagen és Andernach állomások esetében.

A vágányzári munkák miatt életbe lépő menetrendben a távolsági vonatok esetében is változásokra kell számítani. Cserében olyan vonalakon is találkozhatunk ablakos vonattal, ahol egyébként ritkán fordulnak meg

Az elővárosi forgalmat komolyabban érinti majd a vágányzár. A Koblenz és Mönchegladbach közötti RB27-es vonatai a Südbrückén át közlekednek és nem érintik Köln Hauptbahnhofot és Köln Messe/Deutz állomást – cserében viszont a személyforgalomban ritkán használt szakaszon utazhatunk a vonatokkal. Troisdorf és Köln-Ehrenfeld állomásokon csatlakozást biztosítanak majd az S-Bahn-szerelvényekhez, így átszállással, de elérhetők maradnak a kimaradó megállók. Ugyanerre kerül majd az RE9-es (Aachen–Köln–Siegen) járat is, ezek megállnak majd Köln-Süd megállóhelyen is. A Krefeld–Köln–Rheine viszonylatú RE7-es helyett Opladen és Köln között pótlóbuszok járnak majd, emiatt az utasok mintegy negyven perccel hosszabb menetidővel kell számoljanak.

A regionális vonatok egy része elkerüli a rajnai átkelőt, így a Köln Messe/Deutz állomáson végállomásozó vonatok száma is csökken majd a vágányzár idején
(fotók: Nánási Zoltán)

Vonatelmaradásokra kell számítani a Düsseldorf és Aachen között közlekedő RE1-es viszonylaton, vlamint az RE8-as esetében Kaldenkirchen és Köln Messe/Deutz között. A csúcsidőszakban lehetnek még törölt vonatok az RE12-esen (Trier–Köln) is – jelezte előre a DB Netz AG. Ugyancsak közölték: az RB38-as (Neuss–Köln) Horremig; az RE22-es (Trier–Köln) és az RE24-es (Gerolstein–Köln) viszonylatban pedig Köln Hauptbahnhofig mennek majd a vonatok és nem mennek át Deutzba.
A DB Netz AG közlése szerint április 11-14. és 25-28. közötti időszakban hasonló forgalmi rendet vezetnek majd be a további munkák miatt, a változásokról az állomási hirdetményeken és a DB menetrendi keresőjében is tájékozódhatnak az utasok.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.