2014. 01. 24.

Elhagyta a felét az ICE

Nem kezdődött szerencsésen a hétvége a DB AG-nál: pénteken reggel a Lipcséből Berlinen át Hamburgba közlekedő ICE 1616-os nemes egyszerűséggel „elhagyta” a hátsó felét.


Egyelőre ismeretlen okok miatt egyszerűen lekapcsolódott a Lipcséből Berlinen át Hamburgba tartó ICE 1616-os számú vonat hátsó fele. A két ICE T motorvonatból álló szerelvény reggel 8:13-kor éppen Neustadt (Dosse) állomásról járt ki, amikor lekapcsolódott a hátsó egység, amely automatikusan befékezett az eset megtörténtekor. Ugyanígy tett az első rész is, azonban hamarosan tudta folytatni az útját, míg a hátsó rész továbbra is állva maradt. Ezen a vonaton megszűnt az áramellátás is, a vonaton utazó mintegy szász utasra kényszerpihenő várt.
A kifejezetten hideg időben meglehetősen kellemetlen volt az eset, főleg, hogy háromnegyed órával később, kilenc óra körül érkezett meg az utasokért a mentesítő vonat, amely fél tízkor indult tovább az utasokkal Hamburg felé.

Az egyik Hamburgba tartó ICE T robog át Berlin-Jungfernheide állomáson. A képen látható szerelvény üzemszerűen szólóban közlekedik
(fotó: Halász Péter)

A lekapcsolódott, fekve maradt vonatot egy dízelmozdony vontatta be a berlini ICE-bázisra, ahol megvizsgálják a szerelvényt és megpróbálják kideríteni, hogy miért gondolta úgy, hogy lekapcsolódik az előtte haladó egységről.
Az ICE 1616-os Lipcse és Berlin között egy szóló ICE T-egységből áll, a hátsó egység Berlin Hauptbahnhof és Hamburg-Altona között erősít keddtől péntekig. Az ICE T-k esetében üzemszerű, hogy egyes szakaszokon csatolva, majd megosztva közlekednek. A kapcsolást a vezetőállásról automatikusan lehet levezényelni, jelen esetben is valami miatt a rendszer „leakasztotta” a hátsó motorvonatot, tehát nem klasszikus értelemben vett vonatszakadásról van szó.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.