2014. 01. 07.

Tender az S-Bahn-ra

Nemzetközi tenderen keres új üzemeltetőt a Bayerische Eisenbahngesselschaft, a BEG a nürnbergi gyorsvasúti hálózatra. Az új szolgáltató 2017 decemberétől tizenkét évig működtetheti a vonalhálózatot.


Nemzetközi pályázaton keres új üzemeltetőt a megrendelőként fellépő BEG a nürnbergi S-Bahn-hálózatra. A nyertes pályázó 2017 decemberétől tizenkét esztendeig működtetheti a hálózatot, amelyen jelenleg a DB Regio járművei járnak.
A teljes hálózaton évi 7,3 millió vonatkilométer teljesítésére keresnek jelentkezőt. A két csomagra bontott tenderben egy-egy vállalkozót keresnek az S1-es (Bamberg–Erlangen–Fürth–Nürnberg–Lauf–Hartmannshof) és az S2-es (Roth–Schwabach–Nürnberg–Feucht–Altdorf) vonalra; valamint az S3-as (Nürnberg–Feucht–Neumarkt) és az S4-es (Nürnberg–Ansbach–Dombühl) vonalakra. Az első csomag esetén elfogadhatók a felújított szerelvények, a második esetében azonban vadonatúj, 160 km/h-s tempóra alkalmas vonatokkal kell jelentkezni a pályázóknak. Ráadásképpen vállalni kell a késő esti és a hétvégi szolgáltatási színvonal emelését is.

Vajon maradhatnak a Talent 2-esek a nürnbergi S-Bahn hálózatán?
(fotók: DB AG)

A vonalhálózaton jelenleg a DB AG nem éppen sikeresen üzembe helyezett Talent 2-es motorvonatai, illetve mozdonyos ingavonatok közlekednek. A kiírás segíti a DB Regiot, hiszen a felújított járművek használatára vonatkozó kitétel az állami vasúttársaság lehetőségeit bővíti.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.