2014. 03. 31.

Ötven Vectron rendel!

Nem mindennapi hírt jelentettek be március végén: egy új piaci szereplő nem kevesebb, mint félszáz új villamosmozdonyt rendel a Siemenstől, amelyek szállítása azonnal kezdődik is.


Nem április elsejei tréfa (elvégre március utolsó napja van még csak), hogy akár félszáz villamosmozdonyt is szállíthat egy új piaci szereplőnek a Siemens. A bécsi és frankfurti székhelyű European Locomotive Leasing GmbH március utolsó napján jelentette be, hogy ötven váltóáramú (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz), valamint több áramrendszerű (az előbbiek mellett még 1,5 kV és 3 kV egyenáram) villamosmozdony szállítására vonatkozó keretszerződést kötöttek a Siemensszel. A rendelkezésre álló kontingensből az első gépeket gyakorlatilag azonnal szállítja a német járműgyártó, a teljes flotta legyártásához és forgalomba állítására pedig 2016-ig van lehetősége a Siemensnek.
Az új lízingcég, az ELL vezérigazgatója, Christoph Katzensteiner jelezte, hogy a modern, sokoldalúan használható mozdonytípussal szeretnének az európai piacon megjelenni és szeretnének komoly szereplővé válni, hiszen szinte bármilyen igényt kielégítenek ezek a gépek. A rugalmasságot fokozza, hogy járművek az európai vonatbefolyásoló rendszer, az ETCS járműoldali berendezéseit is megkapják majd, így szinte bárhol közlekedhetnek a kontinensen. Az ELL elképzelése szerint a vasúttársaságok igényeit az általuk kínált lízingkonstrukció rugalmasan képes kielégíteni.

Az ELL Vectronjainak látványterve
(grafika: Siemens)

A keretszerződésben biztosított mennyiség keretében a tisztán váltóáramú gépek Ausztria, Németország és Magyarország területén közlekednek majd; a több áramrendszerű járművek ezek mellett megjelenhetnek még a lengyel, a cseh és a szlovák síneken is. A 6400 kW teljesítményű mozdonyok 160 km/h elérésére alkalmasak. A sajtóközlemény nem szól viszont arról, hogy a váltóáramú és a több áramrendszerű gépek milyen arányban oszlanak meg a félszázas flottán belül.
Az ELL közleményében jelzi: a társaságot magasan kvalifikált, osztrák és német vasúti és gazdasági szakemberek vezetik, ők jelentik az alapot a társaság működéséhez. A pénzügyi hátteret a KKR nevű, globális befektetési alap biztosítja.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.