2013. 12. 20.

Vectront a finneknek!

A Siemens eddigi legnagyobb Vectron-rendelését kapta meg: a finn vasút, a VR nyolcvan Vectront rendelt. A beszerzés több mint 300 millió euró értéket képvisel.


A finn vasút, VR a Siemens Vectronok eddigi legnagyobb megrendelője. A skandináv ország vasútja 80 mozdonyt rendelt 300 millió euróért és további 97 gépre vonatkozó opciót kötött a német gyártóval, aki tíz évre vállalta a vontatójárművek karbantartását is.
A széles nyomtávolságú gépek 2016-tól érkeznek meg szolgálati helyükre és 2017-ben pedig már a személyvonati forgalomban is részt vesznek. A gépek a meglévő, az 1970-es években épített szovjet eredetű Sr1-es sorozatú mozdonyokat váltják majd fel és a teljes flotta, az opciós gépekkel együtt 2026-ra készülhet majd el. Az univerzális mozdonyok a személyszállító vonatok mellett a teherforgalomban is jeleskedhetnek majd.
A gépek forgóvázait a grazi gyár készíti, az összeszerelést pedig a müncheni gyárban végzik.

A railcolor.net elképzelése a finn Vectron majdani színtervére
(grafika: railcolor.net)

Az extrém időjárású környezetben komoly kihívások várnak a mozdonyokra. A Vectron-platform azonban már bizonyított: Svédországban és Norvégiában is sikerrel teljesítette a hatósági engedélyezés feltételeit a típus és eddig mintegy félszáz gépet adtak el a típusból – kettő például Svédországban szolgál.
A mozdonyok pontos specifikációját a közeljövőben aláírásra kerülő szerződés részletezi majd. Amit tudni lehet már: a 90 tonna szolgálati tömegű mozdonyok engedélyezett legnagyobb sebessége 200 km/h lesz; teljesítménye pedig 6400 kW.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Azért kár az Sr1-esekért, elképesztően jól néztek ki (plusz szovjetek, ez azért nyugaton nem semmi): http://www.benbe.hu/categories/benbeic.Finland.Electric.Sr1.php

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.