2014. 04. 25.

Hegymenet – újabb Citarók a forgalomban

Újabb Mercedes-Benz Citaro 2-eseket állított forgalomba a Wiener Linien. Ígéretükhöz híven a forgalmas 48A vonalán járnak a kocsik – egyelőre még vegyesen a régi jáművekkel.


A Wiener Linien ígéretéhez híven április 25-én forgalomba állította az új Mercedes-Benz Citaro 2-eseket a Dr.-Karl-Renner-Ring és a Baumgartner Höhe között ingázó, forgalmas buszvonalon, a 48A viszonylaton. A terhelt vonalon a Spetterbrücke garázs biztosítja a járműállományt, így jelenleg az MAN-gyártmányú NG 243 M18-asokkal közösen közlekednek az új buszok.

A 48A vonalán április 25-én jelentek meg az új csuklósok. A képen éppen Ottakringnél fordul a Huttengasséra az egyik kocsi

A forgalmas buszvonalon jól jöhet a képen is látható újdonság, a kifelé nyíló lengő-tolóajtó

Az utastér világos és átlátható, köszönhetően a kifelé nyíló ajtók miatt elhagyott szélfogók hiányának

A babakocsi-tárolónál az álló utasokra is gondoltak, párnázott támaszkodót kaptak

Az utastéri tájékoztatást nem egy- vagy kétsoros fényújság, hanem széles és színes monitorok biztosítják. Látványosabb megoldás, az bizonyos

Az ajtókon is van ajtónyitó gomb a legújabb előírásoknak megfelelően

A dízel-Citarók egyelőre vegyes üzemben közlekednek a régebbi MAN-gázbuszokkal

Az MAN NG 243 M18-asokat 2001-2002 között állította forgalomba a Wiener Linien. A kocsik LPG-s üzemmel működnek, azonban az ilyen gázmotorok gyártásának beszüntetése miatt cseréli a buszflottát a Wiener Linien

A tizenkét-tizenhárom éves buszok hamarosan eltűnhetnek a bécsi utcákról
(fotók: Magyarics Zoltán)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.