2014. 05. 16.

Vasúti Rézágyú

Bemutatkozott a MÁV-csoport ötödik, egyben legújabb „reklámmozdonya”. Igaz, a német „Werbelok” kifejezés kishazánkra nem érvényes, ám az emlékmozdonyokban jók vagyunk. Idén a kétszáz éve született Gábor Áronnak állít emléket a magyar vasúttársaság. Mozdonyforduló kattintás után!


A 480 004-est választották a MÁV-csoport legújabb emlékmozdonyának. Ezzel a MÁV-START állagában lévő matricázott gépe ötre bővült: az Aranycsapat, Kandó Kálmán, Weöres Sándor és Hunyadi Mátyás után már az 1848-1849-es szabadságharc neves katonájáról, Gábor Áronról is megemlékezik a MÁV.
A Zachar István által tervezett gúnyát – amelyet pályázaton választottak ki – az elmúlt napokban a hatvani fűtőházban kapta meg a mozdony és május 16-án, pénteken mutatták be a nagyérdemű közönségnek a Nyugati pályaudvaron.


Az ünnepségen beszédet mondott Németh Lászlóné ügyvezető nemzeti fejlesztési miniszter és Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is. Német Lászlóné a vasúttársaság közleménye szerint hangsúlyozta: „Fontos, hogy állami vállalataink minél nagyobb mértékben vegyenek részt történelmi hagyományaink megőrzésében. A MÁV Zrt. kezdeményezése nyomán a korábbi években átadott díszített mozdonyok közös történelmi múltunkat és sikereinket, határokon átívelő nemzeti közösségünket is megjelenítik. Így e kezdeményezéssel a vasúttársaság újabb részt vállal a magyar kultúrát és értékeket közvetítő tevékenységében. Idén a 200 éve született Gábor Áron tüzér őrnagy emlékét idézi a díszítés. A mozdony a csíksomlyói búcsúra induló Történelmi Székely Gyors vontatójárműveként hamarosan határainkon túl is bemutatkozik. Különleges és szimbolikus jelentőséggel bír ez ebben az esztendőben, amelyben először szavazhattak a magyar országgyűlési választáson a határainkon kívül élő magyar állampolgárok is.”


Dávid Ilona pedig arról beszélt, hogy: „Dicső elődeink szerencsére vannak szép számmal. Vannak, akiknek szobrot állítanak, másokat könyvekben, versekben méltatnak, és vannak olyanok, akik emlékét egy-egy mozdony őrizheti. Ígérhetem: megtartjuk a jó szokásunkat, hogy kiváló nagyjaink emlékére feldíszítsünk egy-egy mozdonyt. Utasaink szeretik, és mi is szeretjük ezeket a szép járműveket.”


A mozdony az ünnepség után első útját a Budapest-Nyugatiból Nyíregyházára tartó IC 1565-ös számú „Kócsag” InterCity élén tette meg. A MÁV-csoport ígérete szerint még ezen a hétévén menetrend szerinti vonatokkal többek közt Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza mellett Kecskeméten, Szegeden, Miskolcon is megfordul. Azt követően is folyamatosan, heteken át járja az országot: Keszthelytől Miskolcig, Szegedtől Sopronig, Pécsig.

(fotók: Halász Péter)

A 480 004-es tervezett fordulója a következő napokban az alábbi. Természetesen fontos megjegyezni, hogy a MÁV-csoport a változtatás jogát fenntartja, eltérések az alább megadottaktól eltérően előfordulhatnak. Érdemes figyelemmel követni a vágányzári menetrendeket is a MÁV-START honlapján, de az adott vonatot élőben is követhetjük a MÁV-START Vonatinfó oldalán.
2014. május 16., péntek
Budapest-Nyugati – IC 1565 – Nyíregyháza – IC 1566 – Budapest-Nyugati
2014. május 17., szombat
Budapest-Nyugati – IC 760 – Szeged – IC 767 – Budapest-Nyugati – IC 764 – Szeged – IC 763 – Budapest-Nyugati
2014. május 18., vasárnap
Budapest-Nyugati – IC 1567 – Nyíregyháza – IC 652 – Budapest-Keleti – IC 508 –Miskolc-Tiszai
2014. május 19., hétfő
Miskolc-Tiszai – 25150 (gépmenet) – Szerencs – 5259 – Miskolc-Tiszai – 15209 – Budapest-Keleti – 526 – Miskolc-Tiszai – 521 – Budapest-Keleti
2014. május 20., kedd
Budapest-Keleti – IC 912 – Csorna – IC 942 – Sopron – IC 935 – Csorna – IC 915 – Budapest-Keleti – IC 918 – Csorna – IC 938 – Sorpon – 46863 (tehervonat) – Ferencváros
2014. május 21., szerda
Ferencváros – gépmenet – Kőbánya-Kispest – 7900 – Kelebia – 7955 – Kiskunhalas – 7954 – Kelebia – 7903 – Kőbánya-Kispest – gépmenet – Ferencváros
2014. május 22., csütörtök
Ferencváros – 20030 (gépmenet) – Budapest-Keleti – 7306 – Lőkösháza – 7301 – Budapest-Keleti – 23614 (szerelvénymenet) – Nagykáta
2014. május 23., péntek
Nagykáta – 3629 – Budapest-Keleti – 20340 (gépmenet) – Budapest-Déli – IC 814 – Pécs – IC 801 – Budapest-Déli
2014. május 24., szombat
Budapest-Déli – 850 – Balatonszentgyörgy – 855 – Budapest-Déli – 8506 – Nagykanizsa – 8531 – Siófok
2014. május 25., vasárnap
Siófok – 8530 – Nagykanizsa – 857 – Budapest-Déli – 850 – Nagykanizsa – 8235 – Dombóvár – IC 816 – Pécs
2014. május 26., hétfő
Pécs – 8009 – Budapest-Déli – 854 – Balatonszentgyörgy – 853 – Budapest-Déli – 4568 (előfogatként) – Székesfehérvár
2014. május 27., kedd
Székesfehérvár – 4559 – Budapest-Déli – 852 – Balatonszentgyörgy – IC 201 – Budapest-Déli – 9008 – Celldömölk
2014. május 28., szerda
Celldömölk – 9069 – Budapest-Déli – 854 – Balatonszentgyörgy – 853 – Budapest-Déli – 4568 – Székesfehérvár
2014. május 29., csütörtök
Székesfehérvár – 4559 – Budapest-Déli – 852 – Balatonszentgyörgy – IC 201 – Budapest-Déli – 20432 (előfogatként, szerelvénymenet) – Budapest-Keleti
2014. május 30.,  péntek
Budapest-Keleti – 23612 (szerelvénymenet) – Nagykáta – 3639 – Budapest-Keleti – 9200 – Győr – 990 – Sopron – 9923 – Győr – 9203 – Budapest-Keleti – IC 948 – Győr
2014. május 31., szombat
Győr – 29320 (szerelvénymenet) – Hegyeshalom – 9409 – Budapest-Keleti – 9292 – Győr – 9303 – Budapest-Keleti – IC 918 – Csorna – IC 938 – Sorpon – 46863 (tehervonat) – Ferencváros
2014. június 1., vasárnap
Ferencváros – gépmenet – Budapest-Déli – 850 – Balatonszentgyörgy – 860 – Keszthely – 865 – Balatonszentgyörgy – 855 – Budapest-Déli – 8506 – Nagykanizsa – 8531 – Siófok
2014. június 2., hétfő
Siófok – 8530 – Nagykanizsa – 857 – Budapest-Déli – 850 – Nagykanizsa – 8235 – Dombóvár – IC 816 – Pécs
2014. június 3., kedd
Pécs – 8009 – Budapest-Déli – 854 – Balatonszentgyörgy – 853 – Budapest-Déli
2014. június 4., szerda
Budapest-Déli – 852 – Balatonszentgyörgy – IC 201 – Budapest-Déli – 20300 (gépmenet) – Ferencváros

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.