2014. 09. 04.

InnoTrans 2014 – Újdonságok a Siemenstől

A szeptember 23. és 26. között megrendezendő InnoTrans szakkiállításon természetesen a Siemens is ott lesz. Nézzük, hogy mivel készül, mivel várja a szakmai közönséget az egyik legnagyobb német járműgyártó.


A társaság által kiadott előzetes közlemények szerint Siemens-járműből nem lesz hiány a berlini Messe szabad területén. Érdeklődéssel várjuk a müncheni MVG számára épített 37 méter hosszú Avenio villamost – érdekesség, hogy négy éve még csak hirdette a Combino-utód villamoscsaládot a Siemens, két éve pedig a hágai változat orr-szegmensét állították ki standjukon. De ha már München, akkor a bajor fővárosból mindjárt két jármű is érkezik: a C2-es sorozatú metrószerelvényt is megtekinthetik a látogatók. Metróban pedig még érdekes lehet a Kuala Lumpur számára szállítandó szerelvények teljes méretarányú makettje.

A müncheni MVG számára épített Avenio villamost is alaposan tanulmányozhatják a szakmai látogatók a berlini kiállításon
(fotó: SWM/MVG)

Alighanem sokan érdeklődnek majd a Thameslink számára gyártott első Desiro City motorvonat iránt is. A 2016-tól szállított motorvonatokból 115 egységet, összesen 1140 kocsit rendelt a brit operátor.
Ha pedig a Siemensről van szó, akkor Közép-Európa legnagyobb újdonsága sem hiányozhat Berlinből: a ČD új Railjet-vonatainak egy példányát is bemutatja majd a gyártó – nyilván egy rövidített szerelvényt hoznak majd el, mint ahogy 2008-ban az ÖBB-s változat esetében tették.

Az igazi járművek között az egyik újdonság a Siemens cseh Railjet-vonata lesz – a ČD szerelvényeit már most is kipróbálhatjuk Bécs és Prága között, a menetrendváltástól pedig Grazba is eljutnak majd
(fotó: Magyarics Zoltán)

Természetesen a Vectron-mozdonyok sem hiányozhatnak az InnoTransról. A Siemens az EuroSprinter-család utódjának szánta a járműcsaládot, de azért annyira jól nem megy a bolt, hiszen a mozdonypiac meglehetősen telített és azért valljuk be: az EuroSprintereknek is az ÖBB óriásmegrendelése adott komoly lökést. Ezúttal az ETCS-el felszerelt Vectron-változatot láthatja majd a közönség. Hogy a mozdonytípusból vásárol-e a GYSEV, azt egyelőre még nem tudni, de többen úgy tartják, hogy erre a járműre írták ki a legutóbbi tendert.
A kiállítócsarnokban a Siemens standja idén a „Hatékonyság és integrált mobilitás” mottó mentén kínálja a látnivalókat mintegy ezer négyzetméteren. A talányosnak éppen nem mondható mottó mögött a közlekedéstechnika jövőjét meghatározó megoldásokat prezentálja majd a járműgyártó.

A müncheni C2-es metró is bemutatkozik az InnoTranson
(fotó: SWM/MVG)

A Siemens a kiszolgálórendszereket is bemutatja majd a kínálatából. A  szakmai közönség találkozhat például a vasúti közlekedést hatékonyabbá tévő Sinet és Sigrid technológiákkal, amelynek fejlesztői a tavalyi évben a Siemens „Inventors of the Year” versenyén is díjat nyertek. A Sinet új elven működteti a biztosítóberendezések elemei közötti kommunikációt, többszörös redundanciát és ezáltal megnövekedett rendelkezésre állást biztosítva. A rendszer próbaüzeme már most zajlik Svájcban és Németországban egyaránt.

Az InnoTrans 2014-el kapcsolatos írásaink ide kattintva gyorsan elérhetők.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Azt a fajta biztosítóberendezést, amit megzavar a saját motorvonatuk, nem mutatják be?
    (Nem hallani, hogy megoldódott volna. És a nyári menetrend végéig Flirt járt a Dezső helyett.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért közel sem biztos, hogy ez a Siemens sara. Sokkal inkább az üzemeltető MÁV Zrt-nek és a beruházó NIF, valamint alvállalkozói toltak el valamit, de nagyon.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.