2014. 12. 09.

Visszatápláló csuklósbuszok

Huszonhárom új csuklós autóbuszt állít forgalomba a következő évben a müncheni MVG. A járművek közül tíz a fékezéskor keletkező energiát is fel tudja használni a mozgáshoz.


A következő év, 2015 során a müncheni MVG huszonhárom új csuklósbuszt állít forgalomba. A járműpark folyamatos és konzekvens megújításának újabb eleme ez a beszerzés. Az új buszokat két helyről szerzik be: tizenhárom, hagyományos kivitelő autóbuszt az MAN gyárt majd, míg tíz különleges kocsit a Mercedes-Benz épít. Ez utóbbi járművek alkalmasak lesznek arra, hogy a fékezéskor keletkező energiát eltárolják és felhasználják az induláskor: az úgynevezett Ultracaps segítségével a hibridbuszok 3,6 százalékkal kevesebb gázolajat fogyasztanak és jelentősen csökken a károsanyag-kibocsátásuk is.

Az új müncheni buszok egy részét az MAN szállíthatja majd, így tovább bővül, ezúttal négyajtós kocsikkal a Lion's City-flotta. A képen egy háromajtós csuklós előzi szóló társát a Hauptbahnhof előtt 2012 nyarán

A huszonhárom autóbusz amellett, hogy a környezetet kevésbé terheli, az utasok számára is kényelmesebb lesz az MVG ígéretei szerint: a második és a harmadik ajtó között több hely áll majd az utasok rendelkezésére, megnövelték az állóhelyek számát, miután az első sor ülései itt lehajtható kivitelben készülnek majd. Így több hely várjat majd a babakocsival vagy éppen kerekesszékkel utazókat a buszokon, de a nagyobb állóhelykínálattal bíró terület gyorsítja majd az utascserét is.
A huszonhárom, 18 méter hosszú csuklósbusz mintegy száz utasnak biztosít utazási lehetőséget járművenként. A négyajtós kocsikat 320, illetve 380 lóerős, az Euro-6-os kibocsátási normáknak megfelelő motorok hajtják és magától értetődő a legmodernebb utastájékoztató rendszer és az utasok biztonságérzetén javító kamerarendszer beépítése is.

A régi autóbuszok cseréje, a flotta fiatalítása fontos feladata az MVG-nek. A képen egy réginek tekinthető MAN NG313-as várja az indulási idejét a Lorettoplatzon, 2009 februárjában
(fotók: Halász Péter)

Az MVG jelezte: az elmúlt évek során háromszáznál is több új autóbuszt állítottak forgalomba és a csúcsidőszakokban 420 autóbusz rója a müncheni utcákat – a decemberi menetrendváltástól további húsz kocsival is emelkedik majd a járműigény.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.