2015. 07. 20.

Vezércsere

Távozik a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, Zaránd György. Az IC+-projekt „atyja” helyett hamarosan Zaránd üzemeltetési helyettese, Csépke András veheti át a személyszállító vasúttársaság vezetését.


Nincs egy éve, hogy megírtuk: a MÁV-START új vezetője lesz Zaránd György, a korábbi, a MÁV-START-ba beolvadt MÁV-GÉPÉSZET vezetője, az IC+-projekt megálmodója. Ahogy arra már korábban is utaltunk: Zaránd György átmeneti megoldás volt, igaz, közel egy évig várni kellett az új személycserére. Ám most kiderült: Csépke András, a MÁV-START üzemeltetési vezérigazgató-helyettese ülhet be a cégvezetői székbe.

Balról jobbra a prominensek az IC+-kocsi előtt: Bíró József, az NKH elnökhelyettese; Gémesi György, a helyszínt biztosító Gödöllő polgármestere; Zaránd György, a MÁV-START vezérigazgatója és Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára az IC+-kocsik hivatalos bemutatásakor, 2014 őszén

Berlini beszélgetés: az ablak mellett Csépke András, a MÁV-START üzemeltetési igazgatója, mellette pedig Stósz István, a MÁV-START főmérnökségének vezetője – őket faggatta korábban kollégánk, Magyarics Zoltán
(fotók: Halász Péter)

Zaránd távozásáról már korában is keringtek pletykák, amelyek egyértelművé tették, hogy a vezérigazgató távozása a vasutasnap környékére várható, ami ezúttal be is jött, hiszen július közepén már megtartották a vasutasnapi ünnepségeket és korábban Zaránd Györgyöt az év emberének választották a közlekedésben a jelenleg két darabos, szériának éppen nem nevezhető IC+-projekt megálmodásáért.
Információink szerint a MÁV-START-on belül további átrendeződésekre is kell számítani a vezérigazgató cseréjével.

Kommentár: a név változik, minden más marad?

Zaránd György nevéhez nem fűződnek különösebb változások a MÁV-START életében. Igaz, az ő regnálása idején kötötték meg az újabb, ezúttal 6+15 motorvonatra vonatkozó szerződést a Stadler Raillel, ám ezen túl túl sok minden nem történt. Zaránd kedves projektjéből, az IC+-kocsikból egyelőre a két prototípuson kívül (szerencsére?) még nem épült újabb és a lebegtetett, különféle felszereltséggel megígért negyvennyolc darabos széria is elmaradt. Egyedül az IC+ alapjain nyugvó mérővonat készülget Szolnokon.
Szakértőink várakozásai szerint a vezércsere nem hoz érdemi változásokat, az utasok nem tapasztalják azt, hogy a MÁV-START éppen szembemenne a korábbi trendjeivel. Ne feledjük: üzemeltetési vezérhelyettesként Csépke András nevéhez köthető a jelenlegi kocsigazdálkodás, a sokszor emlegetett „nincs kocsi” frázisok az ő csapatában végzett munka eredményét jelzik.
Csépke András a RegionalBahn számára adott interjújában meglehetősen érdekes jövőképet festett fel és csak bízni tudunk abban, hogy ebből lesz is majd valami, nem pedig a jelenlegi helyzet konzerválódását kell követnünk.

RegionalBahn információk

1 megjegyzés:

  1. Eddig sem hittem el, hogy lesz IC+ gyártás, most már biztos vagyok benne, hogy nem. A büdös vidéki parasztoknak maradnak a hugyos, koszos 40 éves kocsik, elővárosba meg mennek az új motorvonatok. Abban van a pénz, onnan lehet zsebre rakni.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.