2016. 01. 25.

Bajor sörmozdony

A vasútbarátok számára igazán különleges színfolt lehet a DB Regio új reklámmozdonya. A 111 123-as számú gép ugyanis amellett, hogy különleges megjelenésével hívja fel magára a figyelmet, emléket állít az immáron ötszáz éves német sörtisztasági előírásoknak is.





Fél évezreddel ezelőtt állapodtak meg a német sörfőzdék arról, hogy a sörök a kristálytiszta vízen túl csak komlót, malátát és sörélesztőt tartalmazhatnak. Ez az előírás, bár a legutóbbi időkig kötelező volt, már nem az. Ennek ellenére a német sörfőzdék továbbra is tartják magukat ehhez az előíráshoz, garantálandó a minőségi sörök meglétét.
A sörfőzés és a sörfogyasztás Németországban komoly kultúrával (is) bír, így egymást érik a különféle ilyen jellegű rendezvények. Különösen büszke a sörhöz kapcsolódó eseményekre és a sörkultúrára Bajorország, ahol pár éve a sörkertek reklámmozdonya tartotta lázban a bajor vasútbarátokat, most pedig egy újabb reklámmozdony koptatja a síneket: a 111 123-as az ötszáz éves ingolstadti sörtisztasági előírásoknak és az évforduló rendezvényeinek állít emléket és csinál hírverést.

Az 500 éves sörtisztasági előírások ünneplésére Ingolstadtban komoly programsorozatot szerveztek, ennek nyitánya volt a reklámmozdony bemutatója
(fotók: DB Regio Bayern)

A DB Regio Bayern a mozdony külsőjének megalkotására a számos Werbelokot jegyző Gudrun Geiblingert kérte fel. A mozdony a tervek szerint elsősorban München, Ingolstadt és Nürnberg között jár majd és 2016 végéig tartja meg különleges megjelenését. A rendezvényekre pedig alkalmi jegyekkel készül Ingolstadt városa és a DB Regio is.


A gép megjelenését a számos másik Werbelokot is jegyző Gudrun Geiblinger tervezte
(fotók: MarioWolf és Torsten Hahn / Pressnitztalbahn)

A 111 123-as mindazonáltal nem tősgyökeres bajor gép. A Krupp építette a gépet 5435-ös gyári számon, villamosberendezéseit az AEG jegyzi 8977 gyári számon. A gépet a DB düsseldorfi telephelye vette állagba 1978. november 15-ével. Az eredetileg a Rajna-Ruhr-vidéki S-Bahn számára rendelt – és Északrajna-Vesztfália tartomány által finanszírozott – gép 1995-ben Dortmundba, majd 2006-ban Kölnbe került. Innen 2009-ben költözött előbb Nürnbergbe, majd 2010-től Münchenben szolgál. Az eredetileg világosszürke és narancssárga gép 1998-ban kapta meg a közlekedésivörös fényezést, amire most egy évre felkerültek a reklámfóliák. A mozdony legutóbbi, IS 630-as nagyjavítása 2012. március 15-ével fejeződött be.

A mozdony matricázást a Roco is támogatta, így természetes, hogy modellben is hamarosan kapható lesz az egyedi megjelenésű mozdony

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.