2016. 03. 16.

Megújult Mattersburg

Alig tíz hónap alatt készült el az ÖBB a sok magyarországi ingázó számára is hasznos eredményekkel kecsegtető beruházással: megújult Mattersburg, azaz Nagymarton vasútállomása.






Nem csak az osztrákok, hanem az ingázó magyarok számára is különösen fontos eredmény, hogy befejeződött a mattersburgi, azaz nagymartoni vasútállomás rekonstrukciója. Az ÖBB beruházásában tíz hónap alatt végeztek a felújítással, aminek köszönhetően az állomás attraktívabb lett, emellett pedig futotta az akadálymentesítésre és egy új P+R parkoló megépítésére is, amelyben 123 gépkocsi várakozhat.
A teljesen új építésű szigetperonhoz vezető aluljáró akadálymentes, három liftet építettek be a munkák során. Ezen túlmenően pedig akadálymentesített mellékhelyiség is jár a kerületi székhely vasútállomásának és az utazóknak. A meglévő állomásépület új, faborítású előtetőt kapott.


Az állomás felújítása mellett a második magyar vasútvonal legjelentősebb műtárgya, a mattersburgi viadukt is megújult. Az 1847. augusztus 20-án, Magyarországon másodikként átadott Bécsújhely–Sopron vasútvonal részeként megépített völgyhíd felújítása már időszerű volt. A felújítás keretében új vasúti pályát építettek a hídon, emellett a műemléki védettségű építményt is kijavították. A hídszerkezetet érő rezgések csillapítása érdekében egy tömegelosztó lemez került a vasúti pálya alá és plusz tömítéseket is kapott az alépítmény, így a csapadékvíz sem tesz kárt az építményben. a vasúti pálya felújítása mellett új korlátokat kapott a viadukt és kijavították a téglaépítményen a fagykárokat is.

Az utasok biztonsága érdekében szigetperont létesítettek az állomáson

Az aluljáró akadálymentes, három liftet építettek be a mozgáskorlátozott utasok segítésére

A munkák java részét a 2015. július 4. és szeptember 6. közötti időszakban, a Wiener Neustadt Hauptbahnhof–Loipersbach-Schattendorf szakasz teljes kizárása mellett végezték el.
A mattersburgi állomást meglehetősen sok magyar ingázó használja és nagyon sok diák tanul az osztrák kerületi székhely iskoláiban is, így különösen fontos a frekventált vasútállomás megújítása.
A teljes projekt összesen 15,2 millió euróba került, ebből a vasútállomás modernizációja 9 millió eurót kóstál. A város és Burgenland tartomány egyenként 300 ezer euróval járult hozzá a költségvetéshez.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.