2016. 09. 07.

Szolgálatba állhatnak a Talgók

Tíz évvel azután, hogy megvették őket, végre szolgálatba állhatnak a bosnyák vasút Talgo-szerelvényei. A nemzetközi forgalomról egyelőre nincs szó, belföldön, Szarajevó és Zenica között közlekednek majd a spanyol szerelvények.





A ŽFBH még 2006-ban vásárolt a spanyol kormány támogatásával összesen kilenc Talgo-szerelvényt: öt nappali és négy éjszakai forgalomra alkalmas vonatot. A Klix.ba híroldal értesülései szerint a vonatok hamarosan, szeptember közepén szolgálatba állhatnak Szarajevó és Zenica között.

Feliratok a bosnyák Talgo oldalán. A 220 km/h-s sebesség viszont csak álom...

A ŽFBH részéről megszólalók a hírportálnak jelezték: az első vonatok megszerezték valamennyi engedélyüket és elméletileg lehetséges lenne a nemzetközi forgalomban való bevetésük is. Augusztus végén bemutató utazást is szerveztek a sajtónak, ahol megerősítették a korábbi híreket, ami szerint a Szarajevó és Mostar közötti vasútvonal felújításának befejeztével forgalomba áll majd ezen a szakaszon az öt nappali szerelvény. A korábbi hírek még arról szóltak, hogy júliusban állhatnak forgalomba a vonatok, ám ez egyre csak tolódik.

A ŽFBH sajtóút keretében mutatta be a lassan már tíz éves vonatokat, amelyek egy percet sem közlekedtek eddig még
(fotók: Feđa Krvavac / klix.ba)

A korábbi, nagyívű tervek között a Szarajevóból Belgrádba, Zágrábba, Budapestre és akár Bécsbe közlekedő vonatok „talgósítása” is szóba került, de a bosnyák vasút és a boszniai szerb vasút anyagi helyzete és a pályaállapotok ezt nem engedik meg.

A klix.ba videóján a szarajevói pályaudvarról indul a sajtóút szerelvénye

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.