2017. 06. 14.

Nagysebességű mozdonyt vegyenek!

A DB AG jó ideje már nem csak közvetítőkön keresztül, hanem saját maga is árulja a feleslegessé vált vasúti járműveit. A vontatójárművek sem voltak kivételek ez alól, ám most mégis meglepetésként szolgál, hogy egy viszonylag újnak mondható mozdonyt is felraktak az oldalra: indulhat a 120.1-es sorozat selejtezése?




A DB Gebrauchtzug portálon meglepő hirdetéssel találkoztunk a minap: a 120 125-ös pályaszámú mozdonyt kínálja értékesítésre a képek tanulsága szerint a német vasúttársaság. Az nem meglepő, hogy mozdonyokat árul a DB AG, mivel a tehervonati flottába tartozó gépek közül többet már értékesítettek belföldön – vagy éppen a megfelelő áramrendszerrel villamosított országokban. Az azonban újdonság, hogy nagysebességű, viszonylag új járművet értékesítenek.
Az 5600 kW teljesítményű, négytengelyes, univerzális villamosmozdonyokat az 1980-as évek végén szerezte be a nyugat-német vasút, elsősorban a távolsági nagysebességű személyszállítás és a közepes terhelésű távolsági tehervonatok számára.


A szóban forgó 120 125-ös pályaszámú gépet a Thyssen-Henschel gyártotta 32889-es gyári számon 1987-ben – a villamosberendezéseket a BBC szállította. A Deutsche Bundesbahn 1988. március 2-ával vette állományba a mozdonyt,a mely előbb Nürnbergben szolgált, majd 1999-ben átkerült Münchenbe. 2016 elejétől Mindenben dolgozott a mozdony a DB Systemtechniknél, elsősorban a mérővonatok továbbítása volt a feladata ekkor. A gép jelenleg érvényes fővizsgával rendelkezik, így bárhol bevethető Németország területén.

Az 1980-as évek végén és az ICE-k megjelenéséig a csúcskategóriába tartoztak a 120-asok és az IC-k – ma már csak másodvonalbeli járműnek számítanak
(fotó: Jochen Schmidt / DB AG)

A DB AG mostani lépése azért is érdekes, mert a 200 km/h-ra is alkalmas mozdonyokat eddig nem szívesen értékesítette a vasúttársaság, mert alkatrészeik egy része alkalmas volt az ICE 1-es motorvonatok hajtófejéhez is, mivel nagyjából azonos alapokon nyugvó járművekről van szó.
Kíváncsian várjuk, hogy ki lesz a mozdony új tulajdonosa – nem egy magánvasúti cég potenciális vevőként jelenhet meg: a HKX most a BahnTouristikExpresstől bérel mozdonyt, így a BTE is esélyes lehet; de más cégek flottájában is jó eséllyel lesz helye a gépnek.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.