2018. 02. 19.

Modernizált Sícipők

Elkészült az első főjavított Škoda 14T típusú villamos és forgalomba is állt a prágai villamoshálózaton. A nem éppen megbízhatóságukról ismert járműsorozat egy részét még idén felújítja a DPP, ezek szerint tehát számolnak velük a jövőben is.





Már forgalomba is állt az első Škoda 14T típusú, főjavításon átesett villamos a cseh fővárosban. A jellegzetes megjelenése miatt „Sícipő” becenévvel is illetett villamosokkal korábban sok gondja volt a DPP-nek, különösen a forgóvázakkal, amelyek nem bírták a napi terhelést és repedéseket találtak több jármű futóművén. A kifejezetten a prágai igényekre szabott,, így a hegyipályás részeken is elvben megbízhatóan közlekedni képes kocsikat 2014-ben egy időre le is állították és még a selejtezésük is felmerült, ám erre nem került végül sor, sőt, a DPP az eredetileg hatvan darabos széria felújítása mellett döntött.

A főjavított kocsik külső ismertetőjegye a végigfutó vörös díszítőcsík – a régi kocsikon az ablakok térsége volt vörösre fényezve, a többi rész, így a kocsi orra is ezüst színű

Az 2006 és 2009 között épített ötrészes, részben alacsonypadlós villamosok közül ötvenhét darab van még a DPP állományában, ezeket mind felújítják. A tervek szerint még 2018-ban tizennégy kocsival végeznek, a többi járművet 2020-ig modernizálják. A felújítás során többek között új belső elrendezést kapnak a kocsik és megerősítik a járművek szerkezetét, különösen az alvázat és a forgóvázakat is alaposan átvizsgálják.

A kocsik belső tere is megújult, új üléseket építettek be...

...a magaspadlós részeken, a forgóvázak felett pedig a korábbi, egymással szembefordított üléssor helyett páholyos kialakítású lett az utastér
(fotók: ROPID)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.