![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjSqS7CY8zgEV3xyw0pgwM0eIJmqvk4rpNOPltZ7qtqeN3SddW-9a4C31cPxF5Pkgt4X8mOv2EkIlmvEFjkeaTPIbbTz7z-rtfOmegWy5uEG4hPPAE0oaMPF5XPuKamW6AsW8AvbjopR6k/s200/Neue-Stra%25C3%259Fenbahnen-au%25C3%259Fen-1536x1152.jpg)
Würzburg villamosüzeme sok szempontból különlegesnek számít, hiszen itt található Németország második legmeredekebb (91 ‰), de leghosszabb (1,6 km) ilyen jellegű szakasza. Ezen kívül a leginkább a funkcionalitást szem előtt tartva tervezett LHB-Siemens járművek is egyedi darabok.
A januárban meghirdetett közbeszerzésen a lipcsei főműhelyből kinőtt HeiterBlick GmbH ajánlata bizonyult megfelelőnek, így hétfőn alá is írták a szerződést a 2022 és 2024 között leszállítandó 18 darab járműre. A megbízás az nagyrészt első alacsonypadlós sorozatot jelenti a kelet-német cégnek, így mindenképpen érdekes lesz az eredményt figyelni.
Ugyan még csak dizájnterv, de kevésbé cipősdoboz-formájú
A beltérben rengeteg helyet biztosítanak majd a multifunkciós térben
(grafikák: HeiterBlick GmbH)
(grafikák: HeiterBlick GmbH)
Ugyan a teljes hosszról nem adtak meg pontos adatot, de a 30 méteres kategóriába tartoznak majd. A közel 50 tonnás, nyolctengelyes járművek mozgatásáról összesen 760 kW motorteljesítmény gondoskodik majd, így a 76 ülő és 147 álló utas szállítása az újonnan bekerülő klímaberendezés ellenére sem lesz rosszabb színvonalú a mostaninál. Az idők szavára hallgatva a nagyméretű információs monitorok mellett 20 USB-csatlakozót is elhelyeznek a beltérben.
Adorján Péter