2022. 02. 08.

Innovatív francia megrendelés

Újabb városban ismerkedhetnek meg még idén az utasok és az üzemeltető az Ebusco termékeivel. A Szajna partjára szállíthatnak a hollandok, de nem a francia fővárosba.





Újabb városba szállíthat elektromos buszokat a holland Ebusco, ezúttal Rouen rendelt 4+76 darab csuklós járművet. A gyártó nem teljesen ismeretlen az országban, hiszen 2016-ban a Transdev vsárolt 4 szóló 2.1-es modellt Párizsba. A szintén Szajna-menti város év végéig állítja üzembe az első 4 járművet, melyek az acélvázas 2.2-es szériába tartoznak.

Év végéig még belefér néhány fémkarosszériás busz

Az igazi innováció viszont az opciós mennyiség képében jelentkezik, melyek a 3.0-ás modelll még csak rajzként létező csuklós verziója lesz. A szállításra 2023 és 2026 között kerülhet sor, amennyiben az opciót lehívják. A szénszálas karosszériájú típus tavaly karácsonyra szerezte meg a típusengedélyét és adták át belőle az első darabokat az MVG München számára.

Jövőre már a korábban nem is hivatkozott kompozitvázas csuklós érkezhet
(grafikák: Ebusco)

A franciás extravaganciának nyoma sincs a látványterveken, csak minimális feliratozást kapnak majd a buszok. A kamerás visszapillantó rendszer tűnhet fel a sasszeműeknek, ami egyre jobban terjed nem csak városi környezetben.
Peter Bijveld, az Ebusco vezérigazgatója kiemelte, hogy ez az eddigi legnagyobb megrendelés a harmadik generációs járművekre. Emellett fontos megrendelésről van szó, hiszen a francia piac fontos ugródeszka lehet a nemzetközi növekedési tervek megvalósításához. Nicolas Mayer-Rossignol, a megrendelő Métropole Rouen Normandie részéről a klímabarát jövőbe történő befektetésként értékelte a buszflotta elektrifikációját.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.