![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg-deMF_JXIy4u9BbJTKJW7XDyFE35kl74sCqD1bG0yZoOcfLJ85YTMXDEHAuqgDHOzbYJq4NfHk8bnIt_zDpbzy9SO1VX9TOG9MiwfEgrG9uY56VBoZ28IolxkJpuW45tJM682snsgeTueOm7Kts9ZpnLI_VteI3RNcw46oAmw8KJ-AdbyDCZsWK2mFkE/s200/ebusco_30_18m_2222_potsdam_front.jpg)
Bár Brandenburg tartomány fővárosában 1907 óta lehet elektromos járművel közlekedni a villamos képében, a buszok terén még 2021-ben is csak dízelmotoros példányok érkeztek. Viszont trendfordulót jelent a mostani rendelés, amivel egy nagy lépést is tesznek a fenntarthatóbb jövő felé.
A szénszálas vázszerkezetű szóló buszon három ajtó lesz…
Az 59 darabos járműpark nagyrészt csuklós buszokból áll és a legöregebb darabok is csak 13 évesek, de a folyamatos csere elengedhetetlen. Ezért a 2023-ban meghirdetett pályázat keretében összesen 23 buszt vettek a holland Ebusco 3.0 névvel ellátott modelljéből, annak szóló és csuklós verziójából.
…a csuklósra négyet kértek, pedig felszállni csak elöl szabad
(grafikák: Ebusco)
(grafikák: Ebusco)
Az összesen 17,4 millió eurós beruházási értékből 4,672 millió érkezik a BMDV-tól az RRF német programján keresztül.
A szóló buszok 350, a csuklósok pedig 500 kWh kapacitású akkucsomaggal érkeznek, melyeket nem csak a megszokott kábeles megoldással, hanem első alkalommal tetőre szerelt Schunk SLS áramszedővel is ellátják. A szállítást 2025-re ütemezték, mivel az Ebusco is megsínylette az utóbbi évben az ellátási láncok zavarait és csúszásban van a kiszállításokkal.
A ViP közlése szerint 2031-ig kívánják elektromosra cserélni a teljes buszparkot, a folyamatosan növekvő villamoshálózatnak köszönhetően pedig már ma is az utasaik bő kétharmada elektromos meghajtással utazik.
Adorján Péter