2024. 03. 06.

Elindult a második ütem

Tovább növekszik a legújabb ICE-bázis, immár hivatalosan is megkezdték az építkezést a dedikáltan az ICE 4-es sorozat számára készülő telephelyen. Nem csak a vonatok, de a beruházás is nagysebességgel zajlik az előző ütemnél már kipróbált keretek között.





Mindössze 20 hónap alatt megépült és üzembe is állt az ICE-k legújabb és legkorszerűbb karbantartóhelye Cottbusban és a beruházás megint újabb fázisába lépett. Ugyan január volt a hivatalos munkakezdés, de az ünnepélyes első kapavágásra csak március 4-én került sor. A két legfontosabb személyiség Dr. Daniela Gerd tom Markotten műszaki és digitalizációs igazgató, illetve Dr. Dietmar Woidke brandenburgi miniszterelnök volt.

Dr. Daniela Gerd tom Markotten műszaki és digitalizációs igazgató, illetve Dr. Dietmar Woidke brandenburgi miniszterelnök légkürttel adott jelet az épíkezés adatait felsoroló tábla leleplezésére

A 2026-ban átadni tervezett – az előzmények alapján ez reálisnak tűnik – második csarnokban négy karbantartó és egy önálló fényező vágány kap majd helyet. Ezzel az ICE 4-esek minden fontosabb karbantartási folyamata valóban a Lausitz-régió központjába kerül. A hamarosan teljessé váló, összesen 137 egységet számláló motorvonatcsalád minden tagjának (9000-es, 9200-as, 9400-as) ide kell majd rendszeresen visszatérnie a komplexebb vizsgálatokra és javításokra.

Elmaradhatatlan lapátolós kép, projektigazgatótól polgármesteren át miniszterelnökig bezárólag
(fotók: Anette Riedl / DB AG)

A csarnoképület 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz, így bármelyik szerelvény teljes mértékben befér. A munkákat a már átadott csanokban bevezetett újítások, mint a kiterjesztett valóságot használó szemüvegek, specializált digitális tartalmak és elektromos meghajtású anyagszállítási rendszerek könnyítik meg.

Munkaerőből sosem lehet elég, a célként megfogalmazott 1200 fős állomány képzését részben már most megkezdték a helyi szénbányászati cég, a LEAG segítségével. Az első 450 szakképzésben résztvevő Jänschwaldéban sajátíthatja el a mechatronika alapjait, a képzési központot pedig 2025-től átveszi a DB. Ezen túlmenően továbbra is várják a jelentkezőket, akik a szénbányászat megszűnése után is szeretnének ipari jellegű munkát végezni. A LEAG-gal együttműködve mindenkinek felajánlják az átképzés lehetőségét, amivel a megugró munkanélküliséget kívánják elkerülni.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.