2024. 04. 21.

Húsvéti nyúl 72 – 2024. évi 3. adás

Szervezési és technikai hibák nehezítették ezen adás létrejöttét, de annál nagyobb örömmel tesszük közzé a legújabb tartalmat. Európai vasúti körutazásunkat Magyarországról indítjuk és oda is érkezünk vissza, de érintjük Ausztriát, Németországot és Csehországot is. A vonaton a Vármegye- és Országbérletek érvényesek!



2:40 Továbbra sem javul a járműhelyzet Magyarországon
15:20 Dízel helyett hidrogénnel üzemelő dugattyús motor is inkább ipari érdekesség, mint sorozattermék
17:00 A MÁV-csoport járműbeszerzései (mozdonyok, motorkocsik) már évek óta állnak
17:45 A GYSEV új távolsági motorvonata
21:00 Idei féknyúzunkból mi valósul majd meg?
23:05 2012 után most tényleg elköltözött a MÁV-csoport vezérigazgatósága a Népliget mellől
27:00 A Népstadionban Puskás Ferenc Stadionban tartott vasútszakmai konferencia
33:45 A GYSEV az IC-motorvonatok beszerzése mellett újabb mozdonyt is vásárolt.
36:30 IC+ vagy Railjet a jó irány?
37:15 Posta-Bhv volt, Fecske-Bhv lett, de újabban megint matricáktól mentesek a MÁV-START mindenre is alkalmas kocsijai
39:25 Magyar tulajdonba kerülne a Talgo? Az USÁ-ban gyárat is építettek, de az első napi baleset miatt le is kerültek a porondról
40:58 Néhány évig közlekedett Moszkvából Breszten át Berlinbe Talgo-szerelvény
42:45 Valóban a Pegasus nevű cég gyártja a MÁV-START jegyautomatáit
43:35 A 2023/2024-es menetrend első módosítását összefoglaló hivatalos közlemény és az évek óta tartó személyzethiány miatt bevezetett KN-közlekedés
46:20 Vonatkozó cikkünk a 145-ös vonalról
51:00 Az ÖBB járműbeszerzései kezdenek a pályákon is megmutatkozni, de a régebbieket túl könnyen engedték el
1:09:20 INA néven jön a leggyorsabb bajor közlekedési koncesszió
1:15:13 Elkészült az utolsó ICE 4-es, folyamatosan jön újabb ICE 3neo, az ICE L engedélyezése folyamatban. A hagyományos IC-kocsik viszont kopnak ki és mennek részben Bulgáriába, de már az ÖBB egyes vonataiban is megjelentek.
1:21:15 Sajnálatosan később publikáltuk az adást, de a Pantográf és Tornádó becenevű motorvonatok búcsúnapjáról hamarosan külön cikkel jelentkezünk
1:23:10 Január óta kisebb szerencsével kipróbálható a CRRC Sirius motorvonat Csehországban
1:28:45 A legutóbbi InnoTrans szolgált érdekes beltéri megoldásokkal
1:29:30 Kiszervezett felújítás keretében újul meg az Albatros
1:39:36 Végszó

Közreműködők: Adorján Péter, Halász Péter, Mellár Marcell, Magyarics Zoltán
Szerkesztő: Halász Péter
Station voice: Pongrácz Dániel
Zenék:
  • Silent Partner: Winter Embrace
  • September: Florida

RegionalBahn szerkesztőség