2011. 05. 17.

Két kép

Elég régen jártak kint a nyílt vonalon a berlini nosztalgia S-Bahn-szerelvények. Az évek óta húzódó krízis idején nem a legillőbb örömvonatozni, így a régi kocsik is az erkneri kocsiszínben maradnak.

Bő másfél esztendeje, 2009. novemberében lehetőségem nyílt a Historische S-Bahn e.V. munkáját megismerni. Az egyesület az Erkner állomás melletti kocsiszínben gondozza a gyorsvasút múltját idéző járműveket. A 2009 nyarán kirobbant és azóta húzódó S-Bahn-krízis miatt azonban nem tartották illendőnek a nosztalgiázást, ha a menetrend szerinti forgalmat sem tudja ellátni a cég és lemondták a különmenetket, többek között a karácsonyi különvonatot is, pedig a „Weihnachtszug” hat évtizede hagyomány.
A képen két különleges jármű látható az erkneri kocsiszín mellett. Balra egy „Peenemünder Steuerviertel” látható. Ezek a kocsik eredetileg 1941-ben épültek a Pennemünde szigetén közlekedő iparvasút számára, majd a II. Világháború után kerültek Berlinbe, az S-Bahn-hoz. A másik kocsi egy, az 1970-es években felújított „Rundkopf”, eredetileg 1939 és 1942-ben építették a párost. A szerelvények 2003-ig álltak a berlini gyorsvasút szolgálatában.
Csoportkép a kocsiszín előtt
A bal oldali páros az 1987-re Kelet-Berlinben bevezetett „Hauptstadtfarbe” színterv szerinti ruhában pihen, a jobb oldali motorvonat – utolsó üzemi állapotában – a hagyományos színeket viseli
(a szerző képei)
Ehelyütt is köszönettel tartozom Walied Schönnek, a Historische S-Bahn e.V. akkori elnökének és Sinka Péternek, akik lehetővé tették a kalandozást Erknerben. Az erkneri kocsiszín kincseivel hamarosan bővebben is megismerkedhetnek olvasóink.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.