2011. 09. 15.

Archívumunk mélyéről – 8. rész: Amikor még csak próbáztak

Újabb archív képekért ástunk le archívumunk mélyére. Lassan öt esztendeje készültek ezek a felvételek. Vajon ki emlékszik arra, hogy akkor még azt ígérték: a tíz Talent Hatvan felé fog járni? Nem így lett. Végülis az „Okoskák” az Euregio-vonatokon bizonyíthatnak, hogy nem éppen olyan rossz az üzemkészségük, mint amilyennek hírlik.


Régen volt már, amikor újak voltak a MÁV Talentjei. Akkor még a MÁV-START-ról szó sem volt, csak hírlett, hogy majd, egyszer lesz valami. Sőt, akkor még úgy volt, hogy a tíz „Okoska” a Budapest és Hatvan közötti vonalon javítja a szürke Bhv-kkal kiadott vonatok színvonalát. Végül nem így lett, ami akkor nem volt éppen jó, de utólag azt mondhatjuk, hogy szerencsére.
A Talentek végül megtalálták a helyüket, a Győr és Bécs közötti Euregio vonatokban közlekednek e szerelvények. Az üzemkészségük továbbra sem az igazi, de legalább az ÖBB-sek is láttak már ilyen vonatokat.
Az utastájékoztató rendszer még nem tudott magyarul, amikor az 5341 001-4-es Hatvanban tartott két próbamenet között egy pihenőt. A kijelzőn a felirat: „Villach Hauptbahnhof”

Markáns arc, de végül nem a 80-as vonal jellemzője lett

Ritka találkozás: a Csörgő és posta-Bhv-ból álló szerelvénye Somoskőújfaluról érkezett Hatvanba. Ma már ilyet ne keressünk... Legalábbis Hatvanban semmiképpen. Több szerencsével járunk a 142-es vonalon
(a szerző felvételei)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.