2011. 10. 29.

Magaslati levegő – 2. rész: Budapest–Szob

Ahogy ígértük, elkísérjük néhány utazására az öt évvel ezelőtt Magyarországon „haknizott” német emeletes vonatot. A jármű már a sajtóbemutató napján forgalomba állt, mi azonban két nappal később, október 29-én kísértük el egy szobi kanyarra.


Öt évvel ezelőtt, 2006. október 29-én már átesett a DB AG emeletes vonata a sajtóbemutatón és másnap egy szegedi körön is. Erre a napra ismét egy szobi forduló volt betervezve. A szerelvény a 2140-2115-2142-2155-2154-2143 fordulókat teljesítette ezen a napon.
Érkezik a Nyugati pályaudvarra a 2115-ös számú személyvonat. A vonat három kocsija az esős vasárnap reggeli forgalomra még bőven elég volt

Még ma is utópisztikus látványként ha a Nyugati pályaudvaron az 1978-ban gyártott és azon év szeptember 14-én állagba vett 218 431-5-össel továbbított emeletes ingavonat. Sok „hozzáértő” a mai napig azt mondja: felesleges és szükségtelen Magyarországon az ilyen vonat...

A 2142-es számú vonat Szobra érkezett. A mozdonyra természetesen a zártárcsa is felkerült, valószínűleg a német személyzet nem kis derültségére. Szűk órányi tartózkodás után indult is vissza a vonat a Nyugatiba

Közben a viharfelhők is gyülekeztek – és ez nem csak a hétvégi pihenőjüket töltő BDVmot-okra vonatkozik

Hamarosan egy jól nevelt nyári zivatart is megszégyenítő eső zúdult a Duna-parti településre

Indulásra kész a 2143-as számban közlekedő személyvonat

A 2143-as után éjszakai pihenőre tért a szerelvény, másnap pedig Monor felé dolgozott a vonat. Legközelebb Tapolcára kísérjük el az emeletes ingavonatot, amelynek addig még Tatabánya, Győr és Pusztaszabolcs felé is lesz dolga
(a szerző felvételei)


A vonatszámok visszakeresésében és a fordulók követésében Hajtó Bálint összeállítását vettük alapul.

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. Azért a zártárcsa olyan bájosan áll egy Verkehrsrot gépnek - és nyilván az első dolog, amit egy másik vezér vagy egyéb dolgozó észrevesz rajta. Éles helyeztben egy ilyen 218-as gépnél a haladási irányt amúgy is könnyebb a Doppler-effektus révén megbecsülni, mint keresni rajta a tárcsát. :)

    Amúgy tényleg nem kell ide ilyen vonat. Nekünk jó kis szaftos kék Bhv kell, mert azon legalább van végzártárcsa-tartó!

    VálaszTörlés
  2. Kommenthez miért nem csináltam "Like" gombot? :)

    Egyébként szaftos kék Bhv? Nem inkább a mocskoskék árnyalatra gondoltál? :)

    VálaszTörlés
  3. bocs a műveletlenségemért, de miért okoz derültséget a zártárcsa?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zártárcsa-témában itt értekeztünk részletesen:
      http://regionalbahn.blogspot.hu/2011/06/zartarcsa-tolja-vonatot.html

      Törlés
    2. Épp megtaláltam, köszi. Amúgy felmerült bennem a kérdés, hogy mire akasztották a mozdonyon azt a tárcsát? Mert gondolom tárcsatartó nincs rajta.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.