2011. 11. 22.

Visszalépnek a németek

Eláll az SBB-vel még a tavasszal kötött szerződésétől a német vasút. A kontraktus értelmében 15 használt személykocsit vásárolt volna a DB AG – az üzlettől azonban elzárkózik a német fél, közölte a svájci vasút közleményében.


Többek között a svájci frank árfolyamával indokolta a német vasút, hogy felbontaná a svájci partnerrel kötött szerződést, aminek értelmében 15, az SBB-nél feleslegessé váló Am 61 sorozatú, első osztályú kocsit vásárolnának – erről még április közepén elsőként írt oldalunk. A DB-nél égető kocsihiány van, ezért is furcsa a német fél ezen lépése.
Az SBB hangsúlyozta: a tizenötből két kocsit már átalakítottak és ezeket meg is vette a német vasút, majd kalandos úton, de eljutott honállomására, ezek természetesen a DB AG tulajdonát képzik. A többi tizenhárom jármű az SBB-nél maradt és a helvétek újabb vevőt keresnek ezekre a járművekre.
Az egyik a két prototípusból. Ezek már német kocsik
(fotó: Thomas Stutz, forrás: www.eisenbahnfotos.ch, via DSO)

A DB az árfolyam mellett jelezte: egyrészt saját, belső átcsoportosításokkal is kezelni tudja a kocsihiányt – például kivonul a Budapest–Berlin–Hamburg EuroCity-járatból –, másrészt pedig az átalakítás és az üzemeltetés költségeit sokallta a DB.
Az SBB azt is kiemelte: továbbra is az együttműködés a céljuk, így például télen aktívan közreműködik a svájci vasút a hozzájuk érkező ICE 1-es szerelvények karbantartása, „fagymentesítése” során.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.