2011. 12. 27.

Ki kéri a felárat?

Kérdeztünk és válaszoltak: a Dacia nemzetközi gyorsvonatra – mint azt nemrégiben megírtuk – a nem vonathoz kötött jegyek esetében fejenként és irányonként 10 eurós felárat kérnek. Hogy miért? Nos, erre kerestük a választ.


Ahogy ígértük korábbi írásunkban, teret adunk a MÁV-csoport tájékoztatásának is. Nemrégiben arról írtunk, hogy a Dacia nemzetközi gyorsvonatra különös módon tíz eurós felárat kell fizetni akkor, ha nem a vonatra szóló, nem a vonathoz kötött jeggyel utazik az ember.
Mint az a MÁV-csoport válaszából kiderült: nem a magyar társaság ötlete volt, hogy a menetrendváltástól ilyen szabályozás legyen érvényben. A vonatot megrendelő CFR Calatori és az ÖBB közötti megállapodásban került rögzítésre a vonat globáldíjas mivolta és a nem kizárólag erre a vonatra érvényes jegyek mellé váltandó felár mértéke is. A Dacia nemzetközi gyorsvonat ugyanis a menetrendváltástól kezdve úgynevezett vállalkozói formában közlekedteti az osztrák szakaszon, vagyis az ÖBB részére a vonat közlekedtetéséért a CFR vállalkozói díjat fizet, viseli a költségeit és szedi a vonat hasznait. Ennek fényében pedig a vonatra váltandó felár összege is a CFR-t illeti – közölték a MÁV-nál.
Felmerült a Budapest–Bécs és viszont viszonylatban – a korábbi gyakorlathoz igazodva – közlekedő ülőhelyes kocsicsoport kérdése is. A MÁV sajtókapcsolatokért felelős munkatársaitól kapott tájékoztatás szerint erre nincs szükség, hiszen a Dacia korábbi időpontjában egy jóval megbízhatóbb kapcsolatot kínálnak: a Budapest és Zürich között közlekedő Railjet-járatot.
Fontos azt is hangsúlyozni, hogy a korábban már felmerült „Dacia-pótló” vonat esetében, ha azt a MÁV-START Zrt. közlekedtetné, akkor azt hagyományos járatként, nem globáldíjas vonatként vezetné be a vasúttársaság – tudta meg szerkesztőségünk.
Szerettük volna azt is megtudni, hogy eddig hányan váltottak a Daciára Budapest és Bécs közötti útra szóló, vonathoz kötött menetjegyet. E kérdés megválaszolása kapcsán türelmet kért a MÁV-csoport, s amint válaszukat megkapjuk, e helyütt közöljük azt is.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.