2011. 12. 12.

Váltás

A vasárnap reggel életbe lépett új menetrendben nem csak új vonatok jöttek és régiek tűntek el, hanem változott a meglévő járatok szerelvényösszeállítása is. Egyik jó példa erre a Budapest és Hamburg-Altona között közlekedő Jan Jesenius avagy Jeszenszky János EuroCity: a DB AG helyett a MÁV-START adja ezentúl a kocsikat a járatba.


Hazatértek az utolsó DB-s személykocsik Magyarországról. A járművek a december 10-én, szombaton este Hamburgból érkezett 175-ös számú EC-vel jutottak el a magyar fővárosba s másnap hajnalban a négy kocsi indult vissza Hamburgba – lezárva – és a délelőtti Hungária EC-vel pedig a maradék tért vissza Berlinbe.
Látszólag nem változott az EC 174-es... Eddig is egy Avmz sorozatú kocsi volt a vonat végén

Sötéten, lezárva indultak haza a DB AG személykocsijai

A személykocsik lezárva, üresen, az igényes utazásra vágyó utazóközönséget kitiltva indult útnak. A vonat szerelvényét ugyanis ezentúl teljes egészében a MÁV-START adja. Ez pedig jelentős, színvonalbeli visszalépést jelent a járat fedélezeti szolgáltatásait tekintve: például ezentúl nem elektronikus, jól olvasható táblák, hanem „fogyóeszköznek” számító, laminált A4-es lapok tájékoztatnak a vonat útvonaláról és megállóiról. Emellett pedig az első osztályon éppúgy hiába keresi az utas a konnektort, amiről a laptopját, telefonját tölthetné a hosszú utazás során, hanem a másodosztályon is. Amíg a DB-nél a termes kocsikban legalább az asztaloknál volt kettő-kettő csatlakozó, addig a MÁV-START járműveiben ilyen nincs.
Egy előnye van csak a váltásnak: amíg a DB mindössze egy Bvmsz sorozatú fülkés-termes kocsit adott a vonatba, addig a MÁV-START legalább három fülkés kocsit soroz a szerelvénybe.
Utastájékoztatás MÁV-START módra. A félig lekapargatott bárca alatt valami csak kivehető az iránytáblából...

A 350 005-5-ös mögött már a MÁV-START kocsijai sorakoznak. Az első magyar szerelvény kocsijait igyekezett kivakarni a cégre olyannyira jellemző koszból a vasút – gondoljunk csak a minapi adventi mentesítővonatra
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.