2012. 05. 30.

Cserélnek a 103-asok

Az egyik jön, a másik megy, a harmadik pedig a főműhelyben üdül. Hivatalosan lassan egy évtizede nyugdíjba vonultak a DB AG parádéslovai, a 103-asok, de még mindig akad belőlük annyi, hogy a vasútbarátoknak bőven elég legyen. Ráadásul most egy kicsit felkavarják az állóvizet, hiszen egy régen látott kolléga áll szolgálatba.


Lényegében lezárult a 103 113-as pályaszámú villamosmozdony főjavítása. A 2003 májusa és 2005. május 29-i leállítása között a DB Historische Verkehre nevű szervezetnél szolgált mozdony most a DB RegioNetz „DB Rheingold” nevű cégéhez kerül, akik az egykori Trans-Europ-Express-szerelvénnyel járják Európát.
A 103 184-es a Kölnből Flensburgba közlekedő hétvégi „nosztalgia-IC” szerelvényével érkezik a kölni főpályaudvarra 2011. augusztus 19-én
A mozdony első próbaútját április 13-án, pénteken tartották. A kisebb hibák kijavítása után április 23-án ismét tett egy próbakört Dessau és Halle (Saale) között. Itt a 2-es tengelynél további hiányosságokat találtak, így visszatért a gép a dessaui műhelybe. A javítás után végül útnak indult Frankfurt (Main)-Griesheim felé, új honállomására. A mozdony nem kapott új festést, de a meglévőt kijavították és konzerválták.
Eközben a DB Rheingoldnál szolgáló 103 184-es az egyelőre utolsó útját teljesített március 14-én. Ekkor Drezdából Koblenzbe tartott a TEE-szerelvény élén, majd onnan szerelvénymenetként Kölnbe tért haza a vonat. Itt derült ki, hogy a gép kereke meg lett lapolva, azonban olyannyira elkoptak már a gép „lábai”, hogy az eszterga már nem segít rajtuk, így egyelőre leállították a gépet. A mozdonyt a Köln-Deutzerfelden lévő telephely csarnokában őrzik egyelőre. Mivel azonban a 103 113-as főjavítása drágább lett, mint azt tervezték, így valószínűleg az esedékes javítást a 103 184-esnél csak jövőre kezdik el.
2011 nyarán a DB AG népszerű „nosztalgia-IC-je” élén rendszeresen szolgált a 103 184-es. Egyelőre a jövő év elejéig biztosan nélkülözni kell a formás mozdony szolgálatait
(fotók: Halász Péter)

Miután a 103 245-ös – az utolsó,  a DB Fernverkehrnél dolgozó ilyen mozdony – március 18-án ugyancsak Münchenből a dessaui műhelybe helyezte át a székhelyét, jelenleg csak a 103 235-ös az egyetlen, aktív 103-as a 103 113-as mellett.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.