2012. 05. 13.

Gödöllő–Aszód: hétfőig zárva

Vasárnapi közleményében a MÁV-csoport azt ígéri: hétfőn délután már járhatnak a vonatok Gödöllő és Aszód között, ahol szombaton siklott ki egy tartálykocsikat továbbító tehervonat. A vonatban veszélyes anyagot szállító jármű is volt, így jogos volt a riadalom, azonban szerencsére nagyobb baj nem történt.



A MÁV-csoport vasárnap délutáni-kora esti közleménye szerint hétfőn délután indulhat meg legkorábban a vasúti forgalom Gödöllő és Aszód állomások között és akkor is csak egy vágányon. Addig a vonatok helyett pótlóbuszok járnak a két állomás között, míg a miskolci IC-k és gyorsvonatok Hatvantól – egyesítve – Jászberény és Újszász, valamint a 120a vonal érintésével jutnak el a Keletibe. A kerülő útirányon közlekedő IC-k a MÁV közlése szerint hely- és pótjegy nélkül vehetők igénybe.
Az egyesített IC 537-es és 15209 számú gyorsvonatok Jászberényben. A vonat élén a szlovák 350 012-es. Talán soha sem járt még a 82-es vonalon ilyen mozdony!
(fotó: kerivili / forum.index.hu)

A baleset miatt a MÁV-csoport Hackl Mónika vezette kommunikációs csapata szerint „az átszállások miatt a Budapest−Hatvan−Miskolc vasútvonal közlekedő vonatok utasai továbbra is 20-30 perccel hosszabb menetidőre számítsanak.” A gyakorlatban ez azonban a felboruló szerelvény- és személyzetfordulók miatt inkább 100-180 percet jelent a tapasztalataink szerint.
Tanácstalan, várakozó utasok a Keletiben. Az utastájékoztatás kimerült egy futószövegben, néhány élőszavas hangosbemondásban. A késések pedig csak szaporodtak...

A baleset vizsgálata jelenleg is tart. A MÁV-csoporthoz közeli források szerint az egyik lehetséges kiváltó ok egy kitűzés nélküli lassan bejárandó pályaszakasz volt, amiről mindössze írásbeli rendelkezésen értesítették a járművezetőt. A végleges eredményre azonban sokáig kell még várni, már ha azt megosztja a közönséggel a MÁV-csoport. Itt jegyezzük meg: ilyen mostanában nem történt...
A MÁV-csoport közleménye 20-30 perces késéseket hazudik. Ez igaz lehet a Budapest és Gödöllő között pendliző FLIRT-ekre. Azonban aligha igaz ez a távolabbról jövő vonatokra. még a vizuális utastájékoztató táblára is 30-180 perc közötti adatok kerültek fel a Keletiben vasárnap kora este
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. A vizsgálat eredményét majd a Közlekedésbiztonsági Szervezet fogja nyilvánosságra hozni mintegy másfél év múlva. A MÁV (és csatolt részei) majd magyarázkodni fognak - vagy szokás szerint hallgatni.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.