2012. 05. 22.

Még mindig kevesen vannak

Nem csak a járművezetők frontján áll rosszul a DB AG. A napokban megjelent hírek szerint forgalmistából és más szakképzett munkaerőből is hiány van, amelyet időnként már az utasok is megéreznek.





Az utasok lassan már hozzászokhattak ahhoz, hogy sokszor maradnak ki ilyen-olyan vonatok, mert nem jut rá mozdonyvezető. Különösen Berlinben és Münchenben volt ez igaz a közelmúltban, ahogy arról annak idején többször is beszámoltunk.
De nem csak a mozdonyvezetőkkel van baj. Most kiderült: még március 25-éről 26-ára virradó éjjel Mainz-Kastel állomás éjszakás szolgálattevője hiányzott. Mivel a helyettesítését nem tudták megoldani, így az állomáson szünetelt a közlekedés 18 és másnap reggel 6 óra között. A vonatforgalmat emiatt Mainz-Bischofsheim és Wiesbaden Ost között leállították, a vonatokat a Rajna bal partján fekvő Mainz Hauptbahnhof felé irányították. Emiatt az S1-es viszonylat szerelvényei ráadásul csak Hochheim (Main) megállóig jártak Frankfurt felől.
A DB AG időközben kitalálta: azoknak a munkatársaknak, akik segítenek újabb embereket a vasúthoz csábítani, az általuk a vasúthoz hozott és végül felvett munkatársak után (bruttó) 2000 euró, közel 600 ezer forint egyszeri jutalmat fizetnek.
Azonban ahogy olyan sok mindennek, itt is két oldala van az érmének. A DB AG „nem szereti” „az utcáról beeső” embereket, sokkal inkább preferálják a munkaügyi hivatalokon keresztül érkező jelentkezőket. Ennek oka abban keresendő, hogy amíg a kívülről érkező dolgozó képzését a vasútnak kell állni, addig a kiközvetített dolgozó képzési költségét részben vagy akár egészben is állja a német állam.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.