2012. 11. 13.

Tiltakoznak a tanfolyam ellen

Tiltakozik a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) a MÁV-TRAKCIÓ és a GYSEV által közösen meghirdetett 2013 januárban induló motorvonat-vezetői tanfolyam terve ellen. Szerintük így is túl kevés a munka a mostani járművezetőknek.




Közleményben fejezte ki tiltakozását a Mozdonyvezetők Szakszervezete a MÁV-TRAKCIÓ és a GYSEV által közösen meghirdetett, 2013 januárban induló motorvonat-vezetői tanfolyam terve ellen.
Az érdekvédők szerint a felvétel indokolatlan, hiszen a MÁV-TRAKCIÓ jelenleg jelentős foglalkoztatási gondokkal küzd. Szerintük a jelenlegi a gazdasági helyzetben nem szabad a létszámot növelni, mert az áprilisi menetrendi „korrekciókat” követően több mint 400 személyszállító vonat került ki a menetrendből. A MÁV-TRAKCIÓ vezetésének akkori közlése szerint ez – a mozdonyvezetői foglalkoztatásra rendkívül súlyosan ható intézkedés – 90-120 főnyi mozdonyvezető munkaidőalapjával egyenlő.
Az átgondolatlan humánpolitikai intézkedés egyfelől gazdasági kárt okoz a vállalatnak, és azon keresztül az adófizetőknek, mert szükségtelen a 100-120 millió forintos tanfolyami költség, ami soha sem térül meg. A tervezett létszámfelvétel súlyosan fenyegeti a mozdonyvezetők egzisztenciáját, foglalkoztatásuk és jövedelmük stabilitását.
Üres a vezetőállás, alig jön össze a kötelező óra. Ne bővítse a létszámot a MÁV-TRAKCIÓ és a GYSEV – kéri a MOSZ
(fotók: Halász Péter)

A MOSZ álláspontja szerint a tervezett intézkedés elsősorban presztízsszempontokat, a hamis imázs kialakításának igényét, a munkavállalók kiszolgáltatottságának növelését szolgálja, ezért azt elfogadhatatlannak tartja és konzultációt kezdeményezett az érintett felekkel. Egyben közleményükben felszólították a két vasúttársaságot, hogy vonják vissza a tanfolyami felhívást és ne kezdjék meg a toborzást.
Fontos azonban azt is megjegyezni, hogy a mozdonyvezetőket (köztük nőket is) nem az utcáról venné fel a két vasúttársaság, hanem belső álláshirdetések útján keresik a jelentkezőket. Ennek ellenére azonban fontos tudni, hogy több szolgálati hely van ma Magyarországon, ahol a mozdonyvezetők kötelező órái sem mindig gyűlnek össze.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.