2012. 12. 21.

Karácsonyi ajándék: itt a piros Vectron

Átadta a Siemens az első, a DB Schenker Rail Polska által rendelt Vectron mozdonyt. A 23 darabos rendelésről december elején adtunk hírt – most pedig megmutatjuk, hogyan fest a DB AG színterve szerint fényezett masina.


A DB Schenker Rail összesen huszonhárom Vectront rendelt a lengyelországi leányvállalata számára. A Siemens december 20-án adta át az első két mozdonyt a megrendelőnek. A járműgyártónak nem volt nehéz dolga: a DB Schenker Rail Polskánál már dolgozott ilyen mozdony, igaz, csak próbaüzemben és a hírek szerint az elsőnek átadott gép ez a tesztmozdony lett végül.
A német vasút lengyelországi érdekeltsége 2015-ig további huszonegy gép vásárlására szerződött és további tizenhárom mozdonyra van opciója.
A DB Schenker Rail Polska talán sokak számára ismeretlenül cseng: a német vasút 2009-ben vette meg az egykori PCC Rail S.A. nevű céget. A társaság számos csehszlovák és lengyel eredetű villanymozdony mellett több, egykor kelet-német dízelgépet is üzemeltet. A tervek szerint 2014-ig azonban megválnak a korábbi, öreg villanygépektől és korszerű járművekre cserélik azokat.
Az első mozdony az 5 170 020-as számot viseli, a képen pedig a második mozdony, az 5 170 021-es

A piac telítettsége miatt azonban eddig a Siemens nem járt túlzott sikerrel a Vectronok értékesítésével. A mozdonycsaládból eddig hat váltóáramú változatot rendelt a Railpool – az első gépet nemrégiben adták át a megrendelőnek –, kettő, egyelőre nem ismert változatát pedig a FuoriMuro nevű olasz cég rendelte meg.
A Railpool első mozdonyai jelenleg az Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB) nevű cégnél vannak bérletben, az vasúttársaság konténervonatait továbbítják Hamburg és Bréma között.
(fotók: Siemens)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.