2013. 01. 24.

Elkészült az első Ansaldo FLIRT

Elkészült az első, a Stadler Rail és az AnsaldoBreda koprodukciójában az olaszországi Ferrovie Emilia Romagna (FER) FLIRT motorvonat. Az öt részes motorvonatok közül az első már a bolognai vasúttársaságnál van.



Az olasz FER és a Sistemi Territoriali megbízásából a Stadler Rail és az AnsaldoBreda konzorciuma kapta meg a lehetőséget, hogy 32 villamos- és két dízel motorvonatot építsen összesen 200 millió euró értékben. A megbízás része további egy további, 20 FLIRT- és több GTW-motorvonatot magában foglaló opció is. A csomag része egyben további 12 ötrészes FLIRT-motorvonat, amelyet a FER kap meg a következő hónapokban.
Az első ETR350 sorozatú, öt részes FLIRT-et a bolognai főpályaudvaron adták át a leendő üzemeltetőnek. Az olasz FLIRT-motorvonatok megfelelnek a legszigorúbb biztonsági előírásoknak, amelyeket a talján hatóságok támasztottak feltételként a vonatokkal szemben.
Az új olasz FLIRT, a FER ETR350-ese
(forrás: La Republica)

Az öt részes motorvonat ütközők közötti hossza összesen 90178 milliméter. A vonaton 269 ülőhelyet alakítottak ki, ebből 77 lecsapható ülés a többcélú terekben. A vonaton 4 fő/m2 értékkel számolva 350 álló utas utazhat. A 600 milliméteres belépőmagasságú motorvonatok 1,0 m/s2 gyorsulásra képesek, engedélyezett legnagyobb sebességük 160 km/h. Az olasz SMCT vonatbefolyásolóval felszerelt vonatok az RFI (az állami vasúttársaság) és a magánvasutak hálózatán is közlekedhetnek az ANSF és az USTIF engedélye alapján.
A vonatok építése során a Stadler Rail a mérnöki munkákért és hajtásfejek készítéséért, valamint a villamosberendezések, valamint a vezetőállás és a futóművek gyártásért felelős. Az AnsaldoBreda a pistoriai üzémben végzi a köztes modulok gyártását és végszerelését, valamint a teljes vonat összeállítását és a 3 kV-os egyenáram alatt üzemelő járművek üzembe helyezését.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.