2013. 01. 31.

Készül az IC+ – Kész a fényezés

Elkészült a RegionalBahn lapjain már sokszor említett IC+ személykocsi szekrényének fényezése. A MÁV-GÉPÉSZET szolnoki bázisán készült képet a „MÁV Vonatösszeállítástette közzé facebook-oldalán. Kép a hajtás után.

Az eredeti tervek szerint még a kocsiknak még 2012-ben el kellett volna készülnie, de egyelőre csúszik a projekt... Az okokat csak találgatni tudjuk.
Az új kocsi szekrénye fényezve, feliratozva
(fotó: Farkas Norbert, forrás: MÁV Vonatösszeállítás / facebook)

RegionalBahn információk

11 megjegyzés:

  1. "Az eredeti tervek szerint még a kocsiknak még idén el kellett volna készülnie, de egyelőre csúszik a projekt... Az okokat csak találgatni tudjuk. " vagyis tavaly. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint 2012-ben. ;) Köszi! :)

      Törlés
  2. Igazán nem jó reklám, pedig magyarország ipar meg mindig "olcsó" munkaerőnek számit az EU belül, és lehetne találni piacot ezeknek a kocsiknak (sőt elvileg a GH250 forgovázakkal is lehetnének ellátni a kocsik!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A GH250-es, illetve annak alapján készült forgóváz állítólag azért került elvetésre, mert a tervek leporolása többe került volna pénz és erőfeszítése terén is, mint venni a Siemens-től egy forgóvázat.
      A történelemben ugyebár nincs "ha", de ha 15 évvel korábban jövünk rá, hogy kéne itthon személykocsit gyártani, akkor nyilván más lett volna a helyzet.

      Törlés
  3. Az index.hu egyik fórumon ("Személykocsik") nemrég jelentek meg képek ahol láthatok GH250 forgóvázak, amit egy darukocsinak készülnek ezeken a napokon. Úgy látszik nem is kell annyira "leporolni" a régi tervek: meg gyártják okét!
    http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123438910&t=9121413

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosat nem tudok, de belső forrás említette, hogy a GH250 (vagy annak módosított változata) is szóba jött, de a költségek és egyéb nehézségek miatt elvetették. A Gépészet vezetése a tavalyi InnoTrans-on is a Siemens forgóvázat kommunikálta.

      Ha ezek után mégis GH250(-szerű) lenne, azon sem kell nagyon meglepődni, politikai okokból (nagyobb magyar beszállítói hányad) simán felül lehet írni a racionalitást illetve előzőleg kommunikált dolgokat. Az a biztos ugyebár, ami 3 napja megtörtént. :)

      Törlés
    2. Természetesen nem a Ganz-Motor ügyvédje akarok lenni, csak aszt akartam mondani hogy a GH250 még gyártható, és talán olcsóbb is lehetne a Siemens forgóváznál (amit biztosán nem egy ócska termék, sőt). Egyébként itt a prototípusokról van szó (és elvileg exportra is fel lehetne ajánlani), ki tudja ha a szériagyártásba (ha lesz) nem lesznek változások az alacsonyabb Magyarországi igényekre (például max sebesség csak 160 km/h, 200km/h helyett)

      Törlés
    3. Úgy tudom, pont az ár volt a probléma - tokkal-vonóval együtt a GH forgóváz gyártása fajlagosan drágább lett volna.

      160 vs. 200: hazai viszonylatban elég lenne a 160, de az egész história elég ködös. Olyan mondatok is elhangzottak, hogy nemzetközi forgalomra is alkalmas kocsi lesz az IC+, ekkor eleve 200 a standard nyugat felé. Sőt nemzetközi piacra betörés is elhangzott, ott megint erősen korlátozó a 160.

      Hogy az egészből mi lesz a végén, azt persze senki sem tudja, mert az is lehet, hogy a START nem vesz belőle, mert nem tud, nem akar, vagy bármi. Ködös az egész sztori.

      Törlés
    4. Elkészültek a GH250-2.1-es forgóvázak Jászkisér részére .A Ganz képes továbbra is gyártani.

      Törlés
    5. Ez igaz, de az IC+ esetében az eddigi, általam ismert ó leghitelesebb információ úgy szólt, hogy nem lenne költséghatékony a GH250 alkalmazása - gondolom engedélyeztetési költségek miatt, de nem vagyok vasútgépész, sem NKH. A témát éppen most járjuk körül az illetékeseknél, remélhetőleg hamarosan szakavatott választ kapunk erre az izgalmas kérdésre.

      Törlés
  4. http://ganzmotor.hu/images/stories/forgovaz2.png

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.