2013. 02. 27.

Nyert a Stadler

Eredményes lett a MÁV-START és a GYSEV motorvonat-tendere. A közös közbeszerzési eljárásra egyedül a Stadler Rail adott le érvényes pályázatot, így a svájci cég lett a nyertes is, ők szállíthatják a 42+6 darab motorvonatot.

A MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös ajánlatkérőként 2012 novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást villamos motorvonatok beszerzésére. Ennek keretében a MÁV-START 42 darab, a GYSEV 6 darab egyáramnemű, részben alacsonypadlós regionális villamos motorvonat vásárlására kért ajánlatot, amelyek legalább 200 ülőhellyel rendelkeznek, 160 km/h sebességre képesek és 2015. szeptember 30-ig kell leszállítani őket.

Jöhetnek a FLIRT-ek. Március végén megköthetik a szerződést a 2015-ig forgalomba álló járművek szállításáról
(fotó: Halász Péter)

A közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakaszának lezárásáig, 2013. január 3-ig a tenderdokumentációt kiváltó nyolc gazdasági szereplőből egy pályázó, a Stadler Bussnang AG tett ajánlatot – írja közleményében a két vasúttársaság. A MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. az ajánlatot minden szempontból megvizsgálta, s az ajánlatot eredményesnek találta. A 2013. február 26-i eredményhirdetést követően a nyertes pályázóval – a vonatkozó törvényi szabályozás szerint – 30 napon belül kell megkötni a szállítási szerződést.
A Kormány februárban határozatot hozott arról, hogy jóváhagyja a MÁV-START és a GYSEV részére a villamos motorvonatok beszerzésének támogatását és kiemelt projektként kezelését, az Új Széchenyi Tervhez illeszkedően, a KÖZOP programban. A KÖZOP-forrás biztosításával kapcsolatos előkészítő munka folyamatban van. A vonatok vételára egyenként 5,558 millió euró, hozzávetőleg 1,63 milliárd forint. A tervek szerint az addig villamosítandó esztergomi vonalra kerül majd a vonatok egy része.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. A cikkbe nem szerepel de úgy tűnik hogy ETCS L2 lesz rászerelve az új vonatokon (vajon ki lesz a beszállító?). Ha már erről van szó, még nem lehet tudni hogy mi lesz pontosabban a "nemzeti stratégia" ezzel az új technológiával? Például lehetne rövidebb térközök létrehozni a zsúfoltabb szaksasszakon: például "féltérközökkel" vagy hogy állomásokon gyorsabba lehessen ráállni foglalt vágányokra....

    VálaszTörlés
  2. gyan olyanok lesznek mint a jelenlegiek vagy valamilyen távolabbi célokra kialakított kényelmesebb ülések is lesznek benne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy nagyon jó kérdés... Úgy tűnik, az eddig szokásos elővárosi kivitel lesz. A bökkenő annyi, hogy korábban volt szó 18, IC-nek szánt vonatról, a történetnek ez a része azonban valahol útközben elkopott.
      Az eredeti kiírásban annyi csavar van még, hogy a GYSEV 6 vonata a MÁV-Start egységektől eltérően nem elővárosi, hanem regionális kivitelűnek lett kiírva - hogy ez pontosan milyen különbség(ek)et takar, az valószínűleg csak a részletes, pályázóknak szánt dokumentációból derült ki. Már ha van, illetve lesz egyáltalán különbség a gyakorlatban.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.