2013. 03. 13.

Áprilistól jön a felár?

Egyes értesülések szerint már az első menetrendi módosítástól jöhet az általános távolsági felár, amely azonban közel sem lesz egységes, mi több, minden érintett vonat esetén, a 100 kilométer feletti utazásokra külön-külön határozzák meg, hogy kell-e fizetni?

Az iho.hu értesülései szerint már az 1. számú menetrendi módosítással életbe léphet a távolsági felárak rendszere. A RegionalBahn szerkesztősége korábban úgy értesült, hogy a második pótlékkal, június 15-én lépett volna életbe a rendszer, azonban most lehet, hogy mégis az első javítással, április 7-étől jöhet a MÁV-START kissé megkésett húsvéti meglepetése.

Kelebai személyvonat a Keleti pályaudvaron. Csengőd (97 km) még felármentes, a következő Tabdi (101 km) már az lenne?

A hírek szerint a rendszer részben eltérő lesz attól, amelyet korábban vázoltunk. A kiszivárgott tervek szerint nem feltétlenül lenne egységes a rendszer: a 100 kilométer feletti utazások esetében az egyes vonatoknál külön-külön határozhatják meg a pótdíjfizetési kötelezettséget.
A távolsági felár bevezetésének hátterében az állhat, hogy míg a jegyáremelést alighanem felkapta volna már az országos média, addig a távolsági felár megjelenése közel sem hatja meg annyira az átlagembereket, mondván, maga a jegy nem drágul. Vagy mégis? A MÁV-csoport vagy éppen a tarifákat megállapító Nemzeti Fejlesztési Minisztérium eleddig nem tartotta fontosnak kommunikálni a nem olyan kicsi és közel sem egyszerű változást.

A Budapest-Nyugati és Záhony között közlekedő személyvonat a végállomáson. A mintegy öt órás döcögésért felárat kell majd fizetni?

Emiatt kérdés egyébként az is, hogy ha április 7-én, az első módosítással életbe lép az új rendszer, a korábban megváltott jegyek birtokosait újabb sorbanállásra és fizetésre kötelezik majd vagy a vonaton is megváltható lesz ez a felár? A kérdés számtalan és epedve várjuk a MÁV-csoport és/vagy az NFM átfogó és alapos tájékoztatását a témában.

Szolnoki személyvonat érkezik Zugló megállóhelyre. A díjszabás szerint a Tisza-parti város pont 100 km-re van Budapesttől. Feláras lesz az ingázás is?
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

6 megjegyzés:

  1. Túl az ötlet abszurditásán, ez maga után kell hogy vonja a vonatnemek rendbetételét. A kelebiai/záhonyi/pécsi sebesvonat azért nem képviseli ugyanazt, amit mondjuk a sátoraljai Bp.-Miskolc között. Ami meg a komfortjukat illeti..., hát abban aztán egy kategória mind.

    1995 után teljes káosz alakult ki a vonatnemek területén 2003-as mélyponttal (---> Batsányi IC Tapolcára), és ezt kívánják az illetékesek kiterjeszteni a díjszabásra is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A témában bővebb elemzést tervezünk, de annyit már most érdemes megjegyezni, hogy a vonatnemek "rendbetétele" (azaz a feláras távolsági személyvonatok gyorsítása) a jelen körülmények között nem realitás. Sem szakmai, sem politikai akarat nem látszik egy ilyen lépésre, a keresleti és műszaki viszonyokról nem is beszélve.

      Törlés
  2. Még februárban írtam itt a kommentek között, hogy KTI-s forrásaim szerint a KTI erőlteti a "minden gyorsvonatra helyjegy" elvet. Az ok prózai, mivel a nyugdíjasok ingyenes privilégiumához nem lehet nyúlni, ezért erőltetik az olyan bevételforrást, amire nincs árkiegészítés. A MÁV egyébként végig ellenezte e tervet, úgy látszik ennyire sikerült fellazítani, hogy csak kiemelt járatok és 100 km fölött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, és a mostani megoldás - ahogy akkor mi is jeleztük - már a magyar politika nyomorának fokmérője. :(

      Törlés
    2. Ha már ilyen zuhanyhíreknél tartunk, ti a BKSZ-ről tudtok valamit? Ugyanis hallani olyanokat, hogy a START kilátásba helyezte, hogy felfogja mondani a megállapodást, mert a BKK nem fizeti ki a neki járó részt. Amióta a BKK adja ki a Budapest-bérleteket el is tűnt a BKSZ logó a bérletről.

      Törlés
    3. Amíg HP kolléga a hóban rostokol, addig annyi, hogy a BKSZ gyakorlatilag elhalt, nincs mögötte akarat és támogatás. Hogy ebből hogyan lesz tarifaszövetség, azt hagyjuk.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.