2013. 05. 14.

Bérlet a nyugdíjasoknak, kedvezményes HPT és olcsóbb vicinálisok

Völner Pál, az NFM államtitkára sajtótájékoztatóján jelentette be: a gyorsvonati felár létezni fog bérlet formájában is: 1500 forintért válthatják meg ezt havonta a 65 év felettiek és hat év alatti utasok. Emellett a MÁV-START az otthon nyomtatott jegyhez és a mellékvonali utazásokhoz is kedvezményt ad majd.


Völner Pál, az NFM államtitkára bejelentette: a 6 év alatti és 65 év feletti utasok olyan kedvezményes bérletet válthatnak, amely mentesít a gyorsvonati pótjegy megvásárlása alól. A gyorsvonati pótjegy tehát havonta legfeljebb 1500 forintos költséggel jár a gyermekek és idősek számára, akik a személyvonatokat változatlanul díjmentesen vehetik igénybe. A bérlet sok utas számára nemcsak olcsóbb megoldás, hanem az egyszeri vásárlás miatt kevesebb adminisztratív terhet is jelent – hangsúlyozza az NFM közleménye.
A tárca a szolgáltatással arányos tarifák szélesebb körű alkalmazása érdekében 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vonalon 15 százalékos díjcsökkentést vezet be várhatóan 2013. június 1-jétől. A vonalak köréről a MÁV-START bevonásával a közeli hetekben dönt a minisztérium, a változás összesen 100-120 járatot érinthet. Az alaptarifa csökkentésére a rendszerváltás óta nem volt példa a helyközi közösségi közlekedésben. Az intézkedés a lakossági terhek mérséklése mellett közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépés, hiszen a vasút elsőbbségét erősíti a regionális forgalomban is.
Az utazók adminisztratív terheinek további visszaszorítása érdekében az NFM elrendelte, hogy a vasúttársaság minden otthoni jegynyomtatással vásárolt menetjegy árából 3 százalékos üzletpolitikai kedvezményt biztosítson legkésőbb 2013. július 1-jétől.
A minisztérium a továbbiakban is folyamatosan elemzi a megtett lépések utasforgalmi és bevételi hatásait. Ha a tapasztalatok kedvezőek, a tárca nyitott a kedvezményes jegyárak alkalmazására más vonalakon is – zárul a szaktárca közleménye.

RegionalBahn információk

7 megjegyzés:

  1. Elsősorban vissza kéne adni az elvett vonatokat. Vélhetően több újraindított vonal is belekerül a 15 közé, de amíg alig van rajtuk közlekedés, gyakorlatilag használhatatlan marad a vasút. Pláné, ha nincs összehangolva a buszforgalmakkal sem, legfeljebb a buszbérlet érvényes vonaton is. Ezen a kedvezmény nem sokat tud segíteni és - a fenti "kedves beszéd" ellenére - hamar azt mondhatják: lám a kedvezmény sem segít
    Egyébként hasonló próbálkozások vonali kedvezménnyel Csehországban is vannak, vélhetően jobb menetrend mellett (bár közelről nem ismerem). Jó lenne majd egy összehasonlítás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attól tartok, ez az árcsökkentés nettó parasztvakításba fog fulladni, napi 100-150 vonat a járatok 3-5 százaléka, ezt valóban le lehet tudni az alibimenetrendes vonalakkal - ahol ettől nyilván nem lesz több utas. Az egész csak arra kell, hogy az áremelés mellé lehessen verni a mellet, hogy de árcsökkentés is volt. Persze...

      Csehország: érdekes lehet, de sajnos nem ismerem az ottani rendszert én sem - lehet, hogy majd illetékeseknél utánanézünk.

      Törlés
  2. Komment helyett küldök egy mélyről jövő sóhajt, olyan félrehúzott szájjal és üveges tekintettel csinálósat.

    VálaszTörlés
  3. Nevetséges az egész! Tudom, hogy mindenki a nyugati példákkal jön, DE!!! nem hiába. Hogy csak a "hatalmas" (vagy inkább nevezzem kolosszális méretűnek? nem is tudom) 3%-os kedvezményt nézzük, ami az otthon nyomtatott jegyekre vonatkozik, akkor ezzel már tényleg az EU élvonalában vagyunk... Az SLB is kedvezményt biztosít az elővételben vett menetjegyekre (ami nem mellékesen még csak nem is otthon kerül a saját költségemen nyomtatásra (tudom, hogy ez nem nagy összeg, de akkor is)) biztosít 3-as kedvezményt, csak egy a 'bibi', ott a 3-as mögött van egy 0-is... 30%, amikor megláttam először majdnem hátast dobtam, hogy ja, ezt így is lehet... És ez még semmi: természetesen, ott nincs olyan, hogy több kedvezmény nem vonható össze, tehát még a VC-t is mellé raktam, és már cirka 45%-os áron utaztam összesen... Szerintem no comment...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 3%-os kedvezmény valóban jelképes, de ne feledjük, ezt a vasút a saját szűkös keretéből adja, üzletpolitikai jelleggel. Ennyire futja. (Mélységes blöff minden olyan kommunikáció a kormány/NFM részéről, hogy ők utasították erre a MÁV-ot. Eddig nem engedélyezték, pedig a MÁV már kéri egy ideje, ez az igazság.)

      Az SLB és úgy általában Ausztria abból a szempontból valóban nem jó példa most, hogy ott nincs az a túlburjánzott szociális kedvezményrendszer, ami nálunk van. Ergo az a 30%, amit ott látsz, nagyjából az itteni 50%-os szociális alapon (közalkalmazottak, miegymás) nyújtott dolgoknak felel meg, csak egészen más formában.

      Törlés
  4. Ja és ne felejtsük el, hogy a két szolgálatatás között ég és föld a különbség és nem a mi javunkra, hogy csak egy érdekességet emeljek ki: Náluk az ülések között található egy kis panel, amin van 2 jack csatlakozó, meg hangerő szabályzó, ahová bedugod a fülest és ingyen hallgathatod a rádiót. Jó persze, ez megtehető telefonnal is stb., de ettől függetlenül szerintem egy érdekes mementó!

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.