2013. 05. 13.

Van ahol olcsóbb lesz a vonatozás júniustól

Még bonyolultabbá teszik a vasúti díjszabást. Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára az Országgyűlés ülésén bejelentette: Június 1-től az alacsony komfortfokozatú vasúti vonalakon – 100-120 járatnál – 15 százalékkal csökkennek az jegyárak.

Az államtitkár megjegyezte: a május 15-től érvényes, a gyorsvonati pótjegy vásárlására vonatkozó  intézkedés a gyors, nagytávolságú, közvetlen eljutást biztosító járatokra terjed ki, amelyek legalább három megyét érintenek, és közlekedési útvonaluk legalább 100 kilométerrel hosszabb. A naponta indított több mint 3 ezer vonatból, a rendszer kiterjesztése után is csak 456 járaton kell gyorsvonati pótjegyet váltani – jelezte. Fónagy János szerint 1500 forintért „pótjegybérletet” válthatnak majd a diákok és a nyugdíjasok. Hogy ez mit jelent pontosan, egyelőre nincs részletes információ.
Eközben a Parlamentben a képviselők felvetették, hogy igen komoly károkat okoz a gyorsvonati pótjegy bevezetése. Az index.hu tudósítása szerint Völner Pál infrastruktúráért is felelős államtitkár megígérte: a nyugdíjasok és a diákok bérletkedvezményt kapnak majd – jelentsen ez bármit is. A lap szerint a múlt héten indult tárgyalások eredményével, a bérletkedvezményes javaslattal nem minden kormánypárti képviselő volt elégedett. Egy KDNP-s politikus a portálnak azt mondta: a nyugdíjasoknak teljes mentességet kellett volna adni.

MTI, RegionalBahn információk

8 megjegyzés:

  1. De jó, hogy azt mondja a Fónagy, hogy a "gyors eljutást biztosító járatokra terjed ki". De a 29-es vonalon a gyorsvonatok lassabbak, mint a személyek, ráadásul a távolsági személyek is fizetősek lesznek...-.- Kábé minden vonatért fizetni kell nyáron. Elő-és utószezonban meg komplett személyvonatok esnek ezzel ki... :(
    Idióták ezek, mind...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyors eljutás szlogen üt mint az erősáram, ha a pécsi sittesre gondolok...

      A másik, amitől kifeküdtem, az a "legalább három megyét érintő" szöveg a gyorsvonati pótjegy kapcsán. Egyrészt erre van kapásból negatív kivétel (egri hibridIC, kelebiai rettentő), másrészt a Cegléd - Záhony személy megy 262 km-et, érint 4 megyét, mégis személyvonat. A párhuzamos sebes tud 73 extra kilométert, ugyanúgy megáll minden bokornál, és ott van előtte a szaggatott vonal. Mondjuk az sem normális, aki a magyar vasúton logikát keres, főleg ha az NFM és a KTI is beleteszi a maga agymenéseit. :)

      Törlés
    2. Hát igen...kíváncsi leszek mi sül ki ebből az egészből. Mondjuk nem sok jóra számítok. :D

      Törlés
    3. Az lesz, hogy lekeverik az egész pótjegykérdést a decemberi menetrendváltással. Lassan rájönnek, hogy ezzel a balhéval többet vesztenek, mint nyernek. Csak most még túl blama lenne visszavonni.
      Amúgy nevetséges az egész; olyan mély szellemi nívótlanság, hogy úriember már nem is bocsátkozik ezekkel az itatnivaló jószágokkal diskurzusba.

      Törlés
    4. Még az is lehet, hogy elteszik a kukába szép lassan ezt is, mint anno az újrafeltalált expresszvonatokat.

      Csak azt várom, hogy kiderüljön: A) tényleg nem tudott a képviselőcsoport a KTI/NFM ötletéről; B) a melodráma minden eleme jól megrendezett cirkusz volt az elejétől. A lényegen mondjuk nem változtat, a vasúti tarifapolitika csak szavazatmoduláló eszköz, semmi más.

      Törlés
    5. Szerintem a kettő együtt igaz. A képviselőcsoport tényleg nem tudott róla, de azt meg merem kockáztatni, hogy a legfelső szint még Németh Laci néninél is többet tudott, az elejétől a tervezett lekeverésig. Bevitték a málnásba az öreglányt, hogy aztán karácsonyra megszülessen a politikai megváltó, aki megszabadítja a szenvedő népet az NFM igájától. Elég csúnya sztorinak tűnik. Először a MÁV-ra verik rá azt a sarat, ami nem a MÁV-é, aztán ennek az ÁFÉSZ pénztárosnyanyának fog hullani a feje, és decemberben a győzelmi zászlón a nyugdíjas ingyenjegy és egy negatívumból nullává előlépett tendencia fogja etetni a magyar parasztot. Nem mintha sajnálnám Laci nénit, de ez az eljárás egyszerűen félelmetes.

      Törlés
    6. És még azt se hagyjuk ki, hogy ugyebár a KTI-nek is megvannak a maga mániái, és sok esetben ők is megvezethetik a nemtörődöm NFM-et, mint szakértői szervezet. Szóval a képlet a tipikus kapkodós-érdekmocsaras bulinak tűnik. Kár, hogy közben a tarifarendszert már kb. két évtizede át kellene írni az alapoktól, szakmai szempontok mentén. :(

      Törlés
    7. "A fejesek próbálják fent egymást elsöpörni, de hogy mi isszuk a levét, elfelejtették közölni..."

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.