2013. 06. 29.

IC+: látogatóban a hűtőszekrényben

Amint korábban hírül adtuk, a MÁV-csoport születőfélben lévő prototípus IC+-kocsija az engedélyezéshez szükséges szélcsatornás vizsgálatok elvégzése céljából lassan három hete a bécsi Rail Tec Arsenal vendége. Természetesen a tesztek utolsó napjaiban mi is meglestük a magyar vasúti személykocsipark legifjabb tagját - kattintsanak előzetesünkért!



Mivel tavaly ősszel a berlini InnoTrans-on még csak mock-up és makett volt, a szolnoki bemutatóra pedig nem jutottam el, kíváncsian vártam az első találkozást. A klímakamrába lépve világos volt, hogy a fogadtatás hűvös lesz – a tesztek ugyanis éppen kellemes plusz 5 Celsius fokos hőmérsékleten zajlottak. Még szerencse, hogy a bécsi viszonylatban is hűvös nyár miatt adódott nálam meleg ruha, így gyorsan munkához is láttam. Mire pedig a RailTec Arsenal projektvezetőjével az aktuális teszt lefutása után a kocsi 23 fokra temperált belsejébe léptünk, máris sokkal oldottabb volt a hangulat. A kocsi belsejére a fűtőpárnák és szenzorok erdejétől alig lehetett ráismerni, ám a technikai részleteket hagyjuk meg jövő heti, részletes cikkünk témájának!

Napos oldal – mesterséges megvilágításban az IC+

Színes üléshuzattal nem szolgálhatunk, műszerrengeteggel annál inkább – jövő héten azt is megmutatjuk, ki kicsoda ebben a dzsungelben

A lezárt és gondosan szigetelt átjáróajtón kötegnyi kábel fut a vallatóra fogott kocsi belsejébe

A Rail Tec Arsenal vezérlőtermének részlete (fotók: a szerző)

Ami a jelent és a közeljövőt illeti, a kocsi vasárnap átesik az utolsó vizsgálatokon, majd megkezdődik a közel egy hétig tartó leszerelés, azaz a különféle érzékelők és egyéb berendezések eltávolítása. Ennek végeztével – várhatóan jövő hét végén vagy a következő hét elején tér haza az IC+-kocsi. A későbbiekben pedig talán ismét Ausztriában futhatunk össze – a nagysebességű futópróbák helyszínéről még nincs hír, ám a Westbahn és a frissen átadott Lainzer- illetve Wienerwaldtunnel kiváló és közeli terepet jelentenének ezek elvégzésére.
Bárhogy is alakul a futópróbák sorsa, jövő hét elején részletes képriportunkkal jelentkezünk a Rail Tec Arsenal szélcsatornájából - tartsanak akkor is velünk!

Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.