2014. 01. 15.

Elszámolták a felújítás árát?

Civil szervezetek szerint túlságosan magasra taksálja a városvezetés és a BVG a berlini 61-es villamos vágányainak felújítási költségét. Szerintük a 17 millió eurós költség túlságosan magas.


A friedrichshageni S-Bahn-megálló és Rahnsdorf, Waldschänke közötti 2,9 kilométer hosszú villamospálya felújítása a városvezetés és a BVG szerint összesen 17 millió euróba kerülne. Azonban a Deutscher Bahnkunden-Verband e.V. brandenburgi tagszervezete szerint ez az összeg túlságosan magas. Véleményük szerint a három kilométeres villamospálya felújítása jóval olcsóbb lehetne: a kilométerenként 3-6 millió eurós költségek túlságosan magasak. Példának hozzák, hogy Münchenben a St. Emmeram felé vezető 4,3 kilométeres villamospálya mindösszesen 15 millió euróból készült el. Véleményük szerint a pályafelújítás a becsült összeg töredékéért, 5-6 millió euróból is megvalósítható lenne, biztosítva a 61-es villamos további üzemét.
Ismeretes: a villamospálya a berlini ivóvízbázison vezet keresztül, így a pályafelújítás során komoly szigetelési munkákat kellene végezni, ami megdrágíthatja a beruházást.
A civilek szerint túlságosan magas és kifejezetten álságos a számítás: mivel nem igazán fontos politikai szempontból a villamosvonal megmaradása, ezért inkább magasabbra becsülik a költségeket, így újabb érvet lehet majd felsorakoztatni a pályafelújítás elmaradása mellett. Hozzátették: a politikai szempontból fontos beruházások esetében inkább alacsonyabbra taksálják az értékeket, így „népszerűbb” lehet a politikusok, döntéshozók körében az ötlet – a költségvetést legfeljebb később úgyis módosítják.
A DBV tartományi szervezete által is támogatott internetes aláírásgyűjtéshez a www.linie61.de címen lehet csatlakozni.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.