2014. 03. 23.

Baj van a 2-esen

Rövid idő alatt egymás után többször is leállította a DKV az alig egy hónapja átadott 2-es villamos vonalán a forgalmat. Úgy néz ki, hogy a felsővezetékkel és a CAF-villamosok áramszedőivel van gond.


A DKV a 2-es villamos forgalmának ellátásához összesen 18 darab CAF Urbos-3 típusú villamost rendelt a spanyol járműgyártótól. Azonban most úgy néz ki, hogy a spanyol szerelvények nem igazán szerették meg a magyar felsővezetéket. Emiatt március 21-én, pénteken este le kellett állítani a forgalmat a február végén az utasok előtt is megnyitott új villamosvonalon. Az önálló szakaszon kint maradtak a kocsik, míg az 1-essel közös pályáról bevontatták őket a kocsiszínbe a dehir.hu értesülései szerint.

Szombaton ezt a képet csak rövid ideig élvezhették az utasok, pár óra üzem után a DKV ismét leállította a 2-es villamos vonalán a forgalmat
(felvételünk korábban, a villamosvonal átadásakor készült)

Szombatra elkészültek a javítással és délelőtt jártak is a szerelvények, bár munkatársunk a Nagyállomás előtt látott olyan jelenetet, ahol a szakemberek alapos vizsgálatnak vetették alá az egyik jármű áramszedőjét. A történet itt szerencsés véget is érhetett volna, ám délelőtt tíz óra körül ismét leálltak a villamosok.
A felsővezetéki rendszerben keletkezett hibát a DKV és a kivitelező szakemberei elhárították, így a közlekedési társaság közlése szerint vasárnap reggeltől már ismét járnak a szerelvények.
Kiderült, hogy vélhetően a szakaszszigetelők felfüggesztésével és rugalmasságával van probléma, ezt a gondot remélhetőleg elhárították a szakemberek. Érdekes egyébként, hogy a korábbi próbamenetek során erre a hibára nem derült fény.

A vagy.hu videójában Pajna Zoltán alpolgármester értékeli a helyzetet

A 2-es villamos üzemszünetei idején villamospótló buszok közlekedtek a vonalon a Nagyállomás és a Doberdó utca között. Ám számos kritika érte a DKV-t az operatív intézkedés miatt: az utastájékoztatás egyértelműen kritikán aluli volt. A megállókban semmilyen írásos jel nem mutatta, hogy baj lenne a villamosközlekedéssel, egyedül a járatok indulását jelző monitor alsó csíkjában futott az egyébként nem túl feltűnő szöveg a változásról.

A 2-es villamost pótló autóbusz a Nagyállomás közelében. A kocsik forgalomba állítása hamar megtörtént, de nem igazán sikerült jól az utastájékoztatás
(fotó: Halász Péter)

A DERKE facebook-oldalán megjelentek szerint bár a pótlóbuszok forgalomba állítása gyorsan megtörtént, a járművezetők sokszor nem tudták, hogy pontosan hol is kell megállni és feltételezik, hogy nem is kaptak pontos instrukciókat. Ahogy írják: „A Piac utcán volt, aki a buszmegállókban tette le az utasokat, volt aki a villamospályán közlekedett egészen a Kálvin térig. Továbbra sem megoldott a Nagyállomás felé Görgey utca, a Csokonai Gimnázium és a Károlyi Mihály utca megállóhelyek autóbuszos pótlása. Egyszerűen nincs buszmegálló ahol meg tudnának állni a buszok. A járművezetők a legváltozatosabb helyeken állnak meg és próbálják lebonyolítani az utascserét. Sajnos olyan is előfordul, hogy ezeken a helyeken meg sem próbálnak állni a járművezetők, hanem megállás nélkül átrobognak.
A DKV közlése szerint vasárnap reggeltől ismét a megszokott rend szerint folytatódik az utasforgalmi próbaüzem a 2-es villamos vonalán, a szerelvények újra közlekednek.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Elől megy az IFA szerelőautó úgy a hatvanas évekből, utána meg a Mercedes személyautó a 2000-es évek vége felől....Az fedezi a szerelő IFA-t. Hát ez nem semmi, a riporter sem bírta megállni és megjegyezte besz....ás....Mi lenne, ha a szerelő kocsi lenne Mercedes Unimog, a személyautó meg pld. Wartburg....Talán reálisabb lenne....Gazdag a debreceni önkormányzat....A hiba? Hát arról meg jobb nem beszélni. Rázkódásos helyen rugós alátét és biztosítás nélküli csavarok okozhatták a meghibásodásokat az Alpolgármester Úr szerint....Ki lehetett a kivitelező? Nem gondolt arra, hogy ennek sokkal súlyosabb következményei is lehettek volna? pld felső vezeték szakadás, áramszedő törés? Sok sok ember megsérülhetett volna....Hát ez a cikk igencsak elgondolkoztatott, kik végeznek ma valóban szakmai munkát igénylő kivitelezőként építési munkákat kis hazánkban?....

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.