2014. 03. 23.

Baj van a 2-esen

Rövid idő alatt egymás után többször is leállította a DKV az alig egy hónapja átadott 2-es villamos vonalán a forgalmat. Úgy néz ki, hogy a felsővezetékkel és a CAF-villamosok áramszedőivel van gond.


A DKV a 2-es villamos forgalmának ellátásához összesen 18 darab CAF Urbos-3 típusú villamost rendelt a spanyol járműgyártótól. Azonban most úgy néz ki, hogy a spanyol szerelvények nem igazán szerették meg a magyar felsővezetéket. Emiatt március 21-én, pénteken este le kellett állítani a forgalmat a február végén az utasok előtt is megnyitott új villamosvonalon. Az önálló szakaszon kint maradtak a kocsik, míg az 1-essel közös pályáról bevontatták őket a kocsiszínbe a dehir.hu értesülései szerint.

Szombaton ezt a képet csak rövid ideig élvezhették az utasok, pár óra üzem után a DKV ismét leállította a 2-es villamos vonalán a forgalmat
(felvételünk korábban, a villamosvonal átadásakor készült)

Szombatra elkészültek a javítással és délelőtt jártak is a szerelvények, bár munkatársunk a Nagyállomás előtt látott olyan jelenetet, ahol a szakemberek alapos vizsgálatnak vetették alá az egyik jármű áramszedőjét. A történet itt szerencsés véget is érhetett volna, ám délelőtt tíz óra körül ismét leálltak a villamosok.
A felsővezetéki rendszerben keletkezett hibát a DKV és a kivitelező szakemberei elhárították, így a közlekedési társaság közlése szerint vasárnap reggeltől már ismét járnak a szerelvények.
Kiderült, hogy vélhetően a szakaszszigetelők felfüggesztésével és rugalmasságával van probléma, ezt a gondot remélhetőleg elhárították a szakemberek. Érdekes egyébként, hogy a korábbi próbamenetek során erre a hibára nem derült fény.

A vagy.hu videójában Pajna Zoltán alpolgármester értékeli a helyzetet

A 2-es villamos üzemszünetei idején villamospótló buszok közlekedtek a vonalon a Nagyállomás és a Doberdó utca között. Ám számos kritika érte a DKV-t az operatív intézkedés miatt: az utastájékoztatás egyértelműen kritikán aluli volt. A megállókban semmilyen írásos jel nem mutatta, hogy baj lenne a villamosközlekedéssel, egyedül a járatok indulását jelző monitor alsó csíkjában futott az egyébként nem túl feltűnő szöveg a változásról.

A 2-es villamost pótló autóbusz a Nagyállomás közelében. A kocsik forgalomba állítása hamar megtörtént, de nem igazán sikerült jól az utastájékoztatás
(fotó: Halász Péter)

A DERKE facebook-oldalán megjelentek szerint bár a pótlóbuszok forgalomba állítása gyorsan megtörtént, a járművezetők sokszor nem tudták, hogy pontosan hol is kell megállni és feltételezik, hogy nem is kaptak pontos instrukciókat. Ahogy írják: „A Piac utcán volt, aki a buszmegállókban tette le az utasokat, volt aki a villamospályán közlekedett egészen a Kálvin térig. Továbbra sem megoldott a Nagyállomás felé Görgey utca, a Csokonai Gimnázium és a Károlyi Mihály utca megállóhelyek autóbuszos pótlása. Egyszerűen nincs buszmegálló ahol meg tudnának állni a buszok. A járművezetők a legváltozatosabb helyeken állnak meg és próbálják lebonyolítani az utascserét. Sajnos olyan is előfordul, hogy ezeken a helyeken meg sem próbálnak állni a járművezetők, hanem megállás nélkül átrobognak.
A DKV közlése szerint vasárnap reggeltől ismét a megszokott rend szerint folytatódik az utasforgalmi próbaüzem a 2-es villamos vonalán, a szerelvények újra közlekednek.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Elől megy az IFA szerelőautó úgy a hatvanas évekből, utána meg a Mercedes személyautó a 2000-es évek vége felől....Az fedezi a szerelő IFA-t. Hát ez nem semmi, a riporter sem bírta megállni és megjegyezte besz....ás....Mi lenne, ha a szerelő kocsi lenne Mercedes Unimog, a személyautó meg pld. Wartburg....Talán reálisabb lenne....Gazdag a debreceni önkormányzat....A hiba? Hát arról meg jobb nem beszélni. Rázkódásos helyen rugós alátét és biztosítás nélküli csavarok okozhatták a meghibásodásokat az Alpolgármester Úr szerint....Ki lehetett a kivitelező? Nem gondolt arra, hogy ennek sokkal súlyosabb következményei is lehettek volna? pld felső vezeték szakadás, áramszedő törés? Sok sok ember megsérülhetett volna....Hát ez a cikk igencsak elgondolkoztatott, kik végeznek ma valóban szakmai munkát igénylő kivitelezőként építési munkákat kis hazánkban?....

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.