2014. 03. 19.

A második a negyvenkettőből

Bemutatta a sajtónak a MÁV-START a Stadler Railtől vásárolt negyvenkét új FLIRT-motorvonat egyikét. A 415 062-es premierjén a MÁV-csoport és a szaktárca vezetése is jelen volt.


Az ünnepségen elmondott beszédében Németh Lászlóné fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a fejlesztések eredményeként versenyképes vasút jön létre, ahol a vonatok megfelelő színvonalon szolgálják az alapvető utazási igényeket. A miniszter elmondta, hogy a MÁV évtizedes lemaradását nem lehet négy év alatt behozni, de a megkezdett fejlesztések biztató jövőképet vetítenek előre. Hozzátette: a járműfejlesztéseket a jövőben a pályafejlesztésekhez igazítva kívánják megvalósítani.
A fejlesztési miniszter jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződést teljesítését követően, 2015 őszétől 102 FLIRT-motorvvonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kifejtette: a felújított kápolnásnyéki állomás és az új motorvonat nagyszerű példája annak a felelősségteljes, jövőbe mutató gondolkodásmódnak, ami az elmúlt években a vasúttal kapcsolatos hozzáállást jellemzi Magyarországon. Szerinte az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megújuló pályahálózat, korszerű jegyértékesítés, jó parkolási lehetőség, kulturált várakozás, kínálati, ütemes menetrend, igényes vonatok, minőségi kiszolgálás. Kifejtette: „A MÁV-nál erre törekszünk országszerte, és egyre több vonalon tudunk ilyen szolgáltatást nyújtani.
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében jelezte, hogy az új járművek a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Az összes, összesen 102 darabos flotta üzembe állása után Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-motorvonatokból kiállítani. Így évente harmincnégy millió utazást, az éves utazások negyedét tudja a MÁV-STARAT korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. A már meglévő FLIRT-ek bizonyítottak, népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott hat-tizenkét százalékkal nőtt az utasszám.


Az „új” és a „régi” FLIRT egymás mellett

Az utastér szinte a régi – az újdonság a részletekben rejlik

A régóta hiányolt újdonságok egyike a konnektor, ami a GYSEV és a MÁV-START új FLIRT-jeiben is alapfelszereltség

A másik újdonság az utastérben elhelyezett több színes monitor

A berendezéseken hirdetések is megjelennek

De jut majd hely a járatinformációknak is. Talán a csatlakozások is megjelennek majd?

A monitorok a plafonon...

...és a WC-modul oldalán kaptak helyet

A motorvonatok akadálymentesek, éppúgy, mint az előző példányok

Az utasok a hulladékot szelektíven gyűjthetik majd a vonatokon
(fotók: Marosán Annamária)

Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport hazai országigazgatója kifejtette: a tavaly aláírt szerződésnek köszönhetően 2015 őszétől 112 FLIRT-vonat közlekedik Magyarország vasútvonalain. A beszerzés nemcsak a MÁV és a GYSEV, hanem a Stadler számára is jelentős mérföldkő, ilyen nagy és egységes FLIRT-flotta ugyanis sehol máshol nem üzemel a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhatunk a hazai vasút fejlesztéséhez. A FLIRT-motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.

RegionalBahn információk, MTI

7 megjegyzés:

  1. Mikortól közlekednek személyforgalomban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szeretnénk felelőtlen becslésekbe bocsátkozni, de várhatóan talán nyáron csatasorba állhatnak az első vonatok.

      Törlés
  2. IHO-n őszt írnak, talán szeptembert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészségükre. :) Mi elég megbízható forrásból tudjuk, amit tudunk. :)

      Törlés
  3. "utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája "

    Hahaha... Jó, hogy nem szakadt le az új perontető.

    VálaszTörlés
  4. És lehet tudni már, hogy a Flirtek után mi a MÁV következő kívánsága? mire lenne szükség igazán? Az új IC kocsikra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miután a MÁV-csoportnál semmiféle koncepciónak látszó tárgy sincs a távolsági forgalomban alkalmazott kocsik terén, így ilyen feltételezésekbe sem bocsátkoznék. :) A MÁV következő kívánsága az lesz, amit a politika megenged neki.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.