2014. 05. 28.

Alig utaznak a TGV-vel

Alig egy esztendőnyi üzem után máris kérdéses a Párizs és a németországi Freiburg in Breisgau között közlekedő egyetlen pár TGV-járat jövője. Kevesen vannak a vonaton a vasút szerint, ám jegyeladások azt mutatják: a kedvező árú jegyek mindig elfogynak.


2013. augusztus 26-án indította el a DB AG és az SNCF a napi egyetlen járatpárt jelentő Freiburg in Breisgau és Párizs közötti TGV-viszonylatot. A közelmúltban értékelte a helyzetet, a német-francia határt átlépő forgalom változásait, így a TGV-járat sikerét is a baden-württembergi megrendelő szervezet, az Nachverkehrgesselschaft Baden-Württemberg (NVBW) és a Zweckverband Regio Nachverkehr Freiburg (ZRF). Ennek során arra jutottak, hogy meglehetősen szellősek a francia vasút nagysebességű járatai: vonatonként alig 20-30 fő a kihasználtság. Az alacsony kihasználtság miatt felmerült, hogy az SNCF lemondja a vonatok közlekedést az elzászi Mulhouse és a német Freiburg között a decemberi menetrendváltástól.
A jegypénztárak és a jegyértékesítéssel foglalkozó irodák tapasztalatai azonban mások: sokan keresik a járatokat, ám a napi 20-30 fős létszám pont megegyezik az SNCF által biztosított kedvezményes kontingens mértékével. Teljes áron viszont nagyon kevesen utaznak a TGV-járattal nemzetközi forgalomban. Az ok főleg az, hogy az SNCF tarifarendszere meglehetősen bonyolult (komplikáltabb, mint a német vasút díjszabása), ráadásul teljes áron drágább is utazni, mint a német vasúttal. Ugyanis a Freiburg–Párizs viszonylatú utazás karlsruhei átszállással a DB-nél még mindig olcsóbb, mint az SNCF-nél.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.