2014. 06. 13.

Visszavonulás a végekről

Egyre látványosabb lesz a DB AG kivonulása a „végekről”, a csak egy-egy InterCity-járattal kiszolgált vonalakról. Pedig nem is olyan régen, sok helyen az önálló InterRegio-hálózat vonatai kétóránként követték egymás.


A DB AG láthatóan a napi egy-két IC-vel kiszolgált viszonylatokon inkább a buszközlekedésre épít a távolsági forgalomban. A fontos fürdőhelyeket kiszolgáló „Rottaler Land” esetéről már mi is beszámoltunk. De nem csak itt, Németország nyugati végein, hanem máshol is komoly változásokra készül a német vasút.
Az egyik változás, hogy a decemberi menetrendváltással a jelenlegi formájában megszűnik majd a Hamburg–Salzwedel–Berlin–Cottbus–Wrocław között közlekedő „Wawel” EuroCity. A járat az egyetlen nemzetközi távolsági vonat, amelyik a Fost (Lausitz)–Zasieki határátmenetben közlekedik. A tervek szerint Berlin és Hamburg között a menetvonalát felhasználva bővítenék ki a nemrégen elindított Berlin és Hamburg közötti IRE-szolgáltatást egy újabb vonatpárral.
Emellett pedig azt is felhozzák érvként, hogy csökkenteni kívánják a dízelmozdonyokkal vontatott távolsági vonatok számát. Igaz, a „Wawel” dízelgépét Cottbustól a lengyel PKP adta.

A „Wawel” EC Lengyelországban – hamarosan megszűnik, nem jó üzlet a DB-nek a „peremvidék”
(fotó: Bartlomiej Banaszak / DB AG)

Az elmúlt évek során egy másik „peremvidékét” is feladta: 2013 májusában megszűnt a Berlin és Szczecin közötti EuroCity-járat, azóta a Prága felől érkező EC Berlinig jár csak.
Délen is ritkítanak majd: az Offenburg és Singen közötti Schwarzwaldbahnon valaha két óránként követték egymást az InterRegio-vonatok, majd az IR-hálózat felszámolása után az IC-k. A kedvelt üdülőhelyeket ellátó járatokat azonban az elmúlt évben folyamatosan fejlesztette vissza a DB AG, mára már csak napi két pár IC maradt, ezekk özül az egyik, az Emden és Konstanz között közlekedő járat csak hétvégente jár majd a menetrendváltás után – ki tudja meddig? A másik járat, amelyik Stralsund, Hamburg felől érezik, a jövőben csak Karlsruhéig megy, Karlsruhétól délre megszűnik. Úgy tűnik, az utasoknak itt is marad majd az autóbusz.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.